השבוע התכנסו ביער שוקדה יו״ר קק״ל דני עטר יחד עם ראשי הרשויות והמועצות האזוריות שנפגעו מבלוני התבערה במהלך שלושת השבועות האחרונים ובפרט בגל הטרור שהסלים בסוף השבוע האחרון.
1 צפייה בגלריה
סיור ביערות השרופים בקיבוצי העוטף
סיור ביערות השרופים בקיבוצי העוטף
סיור ביערות השרופים בקיבוצי העוטף
(צילום: יערני קק"ל)
קראו גם >>
בסיור השתתפו עובדי ויערני קק״ל הפועלים לכיבוי השריפות בשטח, יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, סגן יושב ראש השלטון המקומי וראש עיריית דימונה בני ביטון וסגן ראש מועצת שער הנגב יוסי קרן.
מיד בתום הסיור פרצה שריפה גדולה נוספת ביער בארי, בסמוך לאזור בו התקיים הסיור, בה טיפלו עובדי קק״ל בשיתוף כוחות כב״ה והרבש״צים של האזור.
מסקירה שהעביר ראש מרחב דרום בקק״ל, דני גיגי, צויין כי החל מה 5.8 ועד היום היו כ- 450 מוקדי שריפות ביערות קק״ל שהביאו לנזק מוערך של כ- 1,800 דונם בכל עוטף עזה. המוקדים המרכזיים שנפגעו הם יערות כיסופים, בארי, נחל עוז, ניר עם ונתיב העשרה. יערני קק״ל שנלחמים בשריפות בנוסף לעבודה השוטפת שלהם ביערות, מספרים שההכנה שלהם השנה הוכיחה את עצמה, ההערכות כללה פעולות מניעה ותגובה מהירה.
דני עטר, יו״ר קק״ל: ״בימים אלו אנו בעיצומו של מאבק משפטי, במסגרתו הוגשה תביעה נגד העמותות שמגייסות כסף למען החמאס. עורכי דינם של חמאס מנסים למנוע את קיומו של המשפט, ואנו ממתינים להחלטת השופט. מבחינתנו, אנו מקצים את כל המשאבים העומדים ברשותינו, ואני מאמין שבסופו של יום נצליח לגרום להם נזק גדול הרבה יותר מהנזקים שהם מנסים לגרום לנו באמצעות בלוני התבעירה. אתם, עובדי קקל שנלחמים בשטח מוכיחים יום יום שהרוח יכולה לנצח את הבלונים ואת השריפות".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ