פרויקט שילובן של מתקני אגירת אנרגיה עם מתקנים המייצרים חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית יוצא לדרך ויוקם בקיבוצים ברחבי מדינת ישראל. קבוצת דוראל אנרגיה, אחת מהזוכות במכרז, יוזמת, ומקימה פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, מזה מעלה מעשור עם שותפיה בכ-150 קיבוצים בארץ.
1 צפייה בגלריה
שדה סולארי בישוב בית העמק
שדה סולארי בישוב בית העמק
שדה סולארי בישוב בית העמק
(צילום: קבוצת דוראל אנרגיה)
קראו גם:
מדובר בפרויקט שמובילה רשות החשמל להקמת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בשילוב אגירה, המתחברים לרשת החלוקה. המתקנים בהספק מצטבר של 202-270 מגה-וואט (DC), ובשילוב מתקני אגירה - בהיקף מצטבר של 400 מגה-וואט לפחות.
יכולת אגירת החשמל על ידי מתקנים ייעודיים תאפשר הזרמת חשמל לרשת החלוקה, גם בשעות החשיכה, יתרון שעד כה לא יושם בישראל. בכך, ניתן יהיה לייעל את השימוש בתשתיות הקיימות ולהבטיח את יציבות אספקת החשמל לרשת.
ההשקעה בהקמת המתקנים נעמדת בין 776 ל- 913 מיליוני שקלים. התעריף שישולם לחברה ולקיבוצים בגין החשמל שיוזרם לרשת מהמערכות שיוקמו, עומד על 19.90 אגורות לכל קוט"ש (קילו-וואט לשעה) מיוצר, צמוד למדד המחירים לצרכן. בהערכה שביצעו בחברה, הפרויקטים צפויים להניב הכנסות בהיקף שנתי של בין 97 ל-73.5 מיליוני שקלים.
המהלך של דוראל אנרגיה עם הקיבוצים מתכתב גם עם התוכנית הלאומית לאנרגיות מתחדשות של משרד האנרגיה הקובעת יעד של 30% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2030. ענף אגירה האנרגיה מהווה ענף חיוני והכרחי לצורך עמידה ביעדים אלו. לצורך עמידה ביעד וכחלק מהתוכנית, משרד האנרגיה פועל לפיתוח מואץ של רשת החשמל ובמקביל קיבל החלטה להקפיא את קידומן של 4 תחנות כוח מזהמות לטובת הגדלת סך המתקנים הצפויים לייצר חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת בשילוב אגירה.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות הקיבוץ
.