איך נלחמים בגניבת אמצעי הלחימה מבסיס צאלים? לראשונה בתולדות צה"ל נחנכה תחנת משטרה בתוך בסיס צבאי - במרכז האימונים הלאומי של צה"ל בצאלים, הסמוך לקיבוץ צאלים. ההחלטה להקים את נקודת המשטרה בתוך הבסיס נבעה לאור האירועים הרבים של גניבות של אמצעי לחימה מהבסיס, בעיקר על ידי תושבי הפזורה הבדואית שבאזור, וכן לאור מקרים רבים של איתור חממות סמים בשטחי האש של הבסיס.
2 צפייה בגלריה
חנוכת נקודת המשטרה בבסיס צאלים
חנוכת נקודת המשטרה בבסיס צאלים
חנוכת נקודת המשטרה בבסיס צאלים
(צילום: דובר צה"ל)
בשלב זה מאוישת נקודת המשטרה החדשה על ידי שוטר אחד, רס"ב איציק דהן, אשר תפקידו מוגדר כמש"ק פזורת צאלים. בעת הצורך, תורחב פעילות הנקודה והיא תתוגבר בשוטרים נוספים.
"מדובר בהחלטה של הפיקוד הבכיר של המשטרה", אמר השבוע רס"ב איציק דהן ל"מיינט הקיבוץ", "בשיתוף עם שלטונות צה"ל על הקמת הנקודה בבסיס צאלים. הנקודה החדשה נועדה לתת מענה לכל המקרים שבטיפול המשטרה באזור צאלים, הפזורה הבדואית באזור, חוות הבודדים ותושבי רמת הנגב הסמוכים לאזור צאלים, כמו רביבים ורתמים. הקמת נקודת המשטרה נבעה מתוך אינטרס משותף למשטרה ולצה"ל להנגשת שרותי משטרה באזור, ומתן מענה מהיר לכל אירוע".

2 צפייה בגלריה
שדה מריחואנה שנחשף במהלך הפשיטה
שדה מריחואנה שנחשף במהלך הפשיטה
שדה מריחואנה שנחשף בשטח
(צילום ארכיון: באדיבות משטרת ישראל)

גורם בצה"ל מסר ל"מיינט" כי "מה שהביא לכך שנפתחה תחנת משטרה בבסיס צאלים זה הפרויקט של מפקד מל"י החדש, תא"ל רומן גופמן, לעמוד חזקים מול המשילות בנגב. החיילים בשטח שומרים על הציוד ובתוך שטחי האש גם בסמכותם לעכב אדם החודר לשטח אש. כאשר נתפס אדם שחודר לשטח אש, שוטר היושב בבסיס מגיע במהירות ועוזר בהשלמת הצד המשפטי וגביית העדויות הנדרשות וביצוע מעצרים מהירים ללא עיכוב החיילים. בנוסף, לבסיס יש פלגת ימ"ס (יחידת מסתערבים של משמר הגבול לטיפול באירועי גניבות ציוד בבסיסי צה"ל בנגב - ע.ב.מ), איתה החיילים פועלים במרחב".

קראו גם:

יש לציין כי חיילי מילואים רבים מתלוננים בזמן אימונים בשטחי אש של צאלים על עבריינים שלא חוששים להתקרב לכלי הנשק המשוריינים, על מנת ולנסות לגנוב אמל"ח. "אין בהם פחד", מספר קצין שיריון שהעביר ימי מילואים רבים בצאלים. "הם מנסים לחפש הזדמנויות בהן החיילים נמצאים בתדריך מחוץ לכלים ולא חוששים להתקרב לאזור. בוא נראה אם יהיה שינוי".