ברק גורן, הבעלים והמנהל של המסעדה המצליחה 'בין עזה לברלין' בירושלים, עבר לפני שמונה שנים לקיבוץ הזורע בעמק יזרעאל. לפני כחודשיים פתח אוטו-אוכל 'בראק'ה' ליד ביתו בכניסה לקיבוץ הזורע, סוג של הגשמת חלום - מקום קטן בעמק שבו הוא יכול לעשות את מה שהוא הכי אוהב ולראות אנשים אחרים נהנים.
4 צפייה בגלריה
ברק גורן
ברק גורן
ברק גורן
(צילום: נחום סגל)
גורן (52), נשוי ואב לשלושה, נולד וגדל בקיבוץ אפק ובהיותו ילד עבר לירושלים. אהבתו לאוכל ניכרה עוד מגיל קטן ולאחר שירותו הצבאי הלך ללמוד בישול בבית הספר תדמור. "תמיד היתה לי משיכה לאוכל ואחרי הצבא החלטתי שזה מה שאני רוצה ללמוד", הוא מספר.

4 צפייה בגלריה
ברק גורן
ברק גורן
גורן בפעולה
(צילום: נחום סגל)

בשנת 1999 פתח את המסעדה בירושלים 'בין עזה לברלין', שנמצאת בקרן הרחובות עזה והרב ברלין ומגישה חומוס ואוכל ביתי ופועלת בהצלחה עד היום. שמה של המסעדה שאולי מעלה קונוטוציות שליליות אצל חלק מהאנשים לא נשמע לו חריג. "שמעתי את השיר בין עזה לרפיח וקפץ לי השם הזה. זה היה ועדיין אזור של סטודנטים ורציתי שיהיה להם אוכל נגיש ולא יקר מדי. סוד ההצלחה שלה הוא בעיקר יחס אישי, כל מי שמגיע מוצא מקום חם".
לפני שמונה שנים עבר גורן עם משפחתו לקיבוץ הזורע, החלטה שלדבריו עשתה לו רק טוב. "גדלתי בקיבוץ ואשתי בת קיבוץ ותמיד אהבתי את החיים האלה", הוא מספר, "כשהרגשנו שהגיע הזמן המתאים הגענו להבנה שכדאי לעשות את המעבר".

4 צפייה בגלריה
ברק גורן
ברק גורן
גורן. אוהב את החיים בעמק
(צילום: נחום סגל)

הנסיעות התדירות מהעמק למסעדה בירושלים עם הזמן נהיו יותר ויותר מכבידות ואת הפתרון הוא מצא בדמות אוטו-אוכל (פוד-טראק) שפתח לפני כחודשיים בכניסה לקיבוץ. "בשנים האחרונות הייתי על הקו בין ירושלים להזורע", הוא מספר, "רציתי לפתוח עסק חדש ליד הבית כדי שאוכל לשחרר את המסעדה בירושלים. יש הרבה בתי קפה בעמק ורציתי לתת מענה גם של אוכל זמין וזול לעוברים והשבים. הפוד-טראק נמצא במרחק של 100 מטר מהבית שלי ואנחנו מגישים בו אוכל רחוב בשרי כמו שניצלים ופלאפלים. בינתיים התגובות מצוינות ואני מקווה שזה ימשיך כך".
מה זה אוכל בשבילך?
"האוכל הוא בעיקר אמצעי. אני אוהב בעיקר את הפן החברתי שנלווה אליו; אני אוהב לפנק אנשים ולראות שהם נהנים מהאוכל. זה מה שעושה לי טוב".
איך החיים בעמק?
"אני מאוד אוהב את החיים בעמק, אני לא מצטער לרגע שעברתי. אני אוהב במיוחד את החיבור המיוחד לאדמה ולטבע שאפשר למצוא כאן".

4 צפייה בגלריה
ברק גורן
ברק גורן
מקום קולינרי קסום בעמק
(צילום: נחום סגל)

קראו גם >>>

ומה מצב הקולינריה בעמק?
"הקולינריה בעמק מתחילה להתפתח. בתקופה האחרונה נפתחו כמה עגלות קפה שמלאות כל הזמן, במיוחד במטיילים. זה עדיין לא ירושלים, אבל לאט-לאט גם זה יגיע".
יש מגוון מקומות של אוכל בעמק?
"בירושלים יש יותר מקומות בילוי שנמצאים סביב מסעדות שף. אצלנו באזור העמק עדיין חסרות מסעדות שף, אבל אני מאמין שזה יגיע".
בעוד כשנה מתכוון גורן להיפרד סופית מבעלותו על המסעדה בירושלים והוא מתכוון להתמסר לעסק הקטן שפתח בקיבוץ. "אני כבר לא נמצא הרבה במסעדה בירושלים ואני מרגיש שאני לא יכול לייצר שם את מה שאני רוצה. חשוב לי להעביר אותה למישהו צעיר עם אנרגיות שאני אוכל לכוון אותו איך להמשיך את הדרך שהתחלתי".
מה החלום הגדול שלך?
"אני כבר אחרי השיא. אני רוצה מקום קטן שבאים אליו אנשים, מדברים ונהנים, זה החלום שלי ונראה לי שזה מתגשם".