מעל שנתיים עברו מאז פרוץ הקורונה בישראל ומנתוני חברת "קורום הנדסה וניהול" שמתפרסמים השבוע, עולה כי העלייה בהתעניינות של משפחות מהעיר לעבור לגור בקיבוץ - שנראתה בתחילת המשבר – ממשיכה.
2 צפייה בגלריה
פרויקט קורום בחצור
פרויקט קורום בחצור
פרויקט קורום בחצור
(צילום: קורום)
"גם היום, בעיצומו של הגל החמישי 'האומיקרון', אנחנו ממשיכים לראות עלייה של למעלה מ-25% בפניות של משפחות המתעניינות במעבר מהעיר לקיבוץ והפרויקטים של קליטה ובנייה מתמלאים במהירות", מנכ"ל קורום נמרוד רבר.
"מדובר במשפחות המחפשות חיי קהילה עם ערבות הדדית, חוסן קהילתי וחיים שלווים במרחב הכפרי. במהלך תקופת הקורונה התחדד אף יותר אצל משפחות אלה הצורך בהשתייכות לקהילה תומכת שדואגת לזולת, מסייעת ומאפשרת הקלה במצב של בידודים בבתים. בנוסף לכך, כאשר עסקים רבים מאפשרים היום לעבוד מהבית, נראה שההחלטה לעבור לגור בפריפריה קלה יותר".
קראו גם:
לאור מגמת העלייה בביקוש, מובילה קורום בחודשים האחרונים פרויקטים של בנייה וצמיחה בקיבוצים ביניהם: שכונת "לוטם" בחולדה שייבנו בה כ-40 יחידות דיור, שכונת "הדרים" בחצור בה נבנים כ-44 יח"ד, שכונת "הרקפות" בחורשים בה ייבנו כ-55 יח"ד, שכונת "קדמא" במשמר השרון בה נבנים 26 יח"ד ובקיבוץ רעים כ-54 יח"ד.
2 צפייה בגלריה
פרויקט קורום במשמר השרון
פרויקט קורום במשמר השרון
פרויקט קורום במשמר השרון
(צילום: קורום)
אילו משפחות עושות את הצעד הזה? אפשר לאפיין אותן?
רבר: "פרופיל המשפחות בשכונות הנבנות משתנה בהתאם לאופי הקיבוץ. ישנן שכונות מעורבות של בנים ממשיכים ושל משפחות שאינן מהקיבוץ, וישנן שכונות של בנים ממשיכים בלבד. אך בשני המודלים אנחנו רואים את השותפות של הנקלטים ואת הרצון להמשיך ולקיים אורח חיים קיבוצי, הנשען על ערבות הדדית ותרומה לקהילה לצד חינוך מתקדם וערכי ואיכות חיים כפרית.
"אנחנו מקווים שמגמת העלייה של המתעניינים במעבר לקיבוץ תמשיך גם אחרי שהקורונה תיגמר, ושחזון הצמחת הקהילות ופיזור האוכלוסייה בפרפריה בכלל ובמרחב הכפרי בפרט ימשיכו להתממש".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ