ההחלטה התקבלה - אתר הפסולת ימשיך לפעול בקיבוץ נען. עתירה שהוגשה בשלהי שנת 2019 נגד הפעלת אתר ההטמנה הסמוך לקיבוץ נען הגיעה לסיומה השבוע.
2 צפייה בגלריה
ערימת אשפה
ערימת אשפה
ערימת אשפה
(צילום: shutterstock)

בעתירה טענה העותרת מ.ע.ל.ה מיחזור בע"מ, חברה פרטית העוסקת אף היא בתחום פינוי האשפה והמחזור, נגד האפשרות התכנונית להפעלת המתקן וכן כנגד מתן רישיונות עסק ולהפעלתו. המועצה האזורית גזר והועדה המקומית לתכנון ובניה גזר – התנגדו לטענותיה, וטענו כי ניתן היתרי הבניה שניתנו על ידן וכן רישיונות העסק, ניתנו כדין ובהתאם לחוק ולתכניות התקפות במקרקעין.
התביעה טענה כי "החברה שמפעילה את אתר הגזם קיבלה יתרון לא הוגן. מדובר בתכנית שחלה על שטח שאוסרת על כניסת פסולת אורגנית, התעלמו ממנה ואפשרו להקים תחנת מעבר בשטח שכוללת פסולת אורגנית מכמה סוגים, פסולת מעורבת, גזם וכיו"ב. התכנית אוסרת על כניסה של פסולת אורגנית באיסור חמור".
קראו גם:
מנגד טענו עו"ד המייצגת את המשרד להגנת הסביבה: "כפי שציינו בתגובות בסיור שנערך במקום טרם הגשת התגובה לעתירה, עולה בצורה חד משמעית שלא מוטמנת באתר פסולת אורגנית, ההפרדה של הפסולת נעשית במתחם שהוא חיצוני לאתר ההטמנה, מדובר בשני מתחמים סמוכים אך יש הפרדה מאוד ברורה וראינו את התהליך של הפרדת ומיון הפסולת".
עו"ד אברהם יורקביץ ועו"ד עדי הדר ממשרד שרקון, בן עמי, אשר ושות', המייצגים את המועצה האזורית גזר ואת הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אמרו: "התכנית לא מאפשרת קליטת פסולת אורגנית, הפרשנות היא לא נכונה נוכח הוראות ונוכח מותרות התכנית".
2 צפייה בגלריה
עו"ד עדי הדר
עו"ד עדי הדר
עו"ד עדי הדר
( צילום: רוני רחמני)
לאחר שמיעת טענות הצדדים, קיבל בית המשפט את עמדת המועצה האזורית והועדה המקומית ודחה בית המשפט את העתירה ואת טענות העותרת.