עם כל הכבוד ליציאת מצרים, אנחנו כבר בחוץ, והגיע הזמן לרענן קצת את המצות המיתולוגיות ואת המאפים מקמח תפוחי אדמה. מכירים את דפי האורז? אם לא, יש לכם עיתוי מעולה ללחוץ להם יד ולצאת להרפתקה קלילה במטבח, בחג האביב ובכל עונות השנה. הם כשרים לפסח, ללא גלוטן, והכי כיף - קל ופשוט לעבוד איתם. ברגע שתפסתם את העיקרון, תוכלו לגוון בכל מילוי שמתחשק לכם.
2 צפייה בגלריה
צילום: מאיה נוסבאום
צילום: מאיה נוסבאום
צילום: מאיה נוסבאום
מאפה דפי אורז במילוי טופו סלק
מה צריך?
* דפי אורז לפי מספר המאפים הרצוי * 150 גרם טופו (חצי חבילה) חתוך לקוביות * 1 סלק קטן בוואקום חתוך לקוביות * 1 שן שום * צרור עלי בזיליקום * מיץ מחצי לימון * 2 כפות שמן זית * מלח ופלפל לפי הטעם * חופן צנוברים
מתחילים מהכנת המילוי: (לפני הכל מחממים את התנור ל־200 מעלות בתוכנית טורבו, ומשאירים בצד מעט קוביות סלק ועלי בזיליקום קצוצים לקישוט). מכניסים למעבד מזון את הטופו, הסלק, השום, הבזיליקום, הלימון, שמן הזית, המלח והפלפל, ומעבדים עד לקבלת מרקם חלק. טועמים ומתקנים תיבול, אם צריך.
להרכבת המאפה: מניחים נייר אפייה בתבנית ומשמנים אותו היטב. לוקחים דף אורז, טובלים אותו לשנייה או שתיים בקערה עם מים ומניחים על משטח העבודה. במרכז הנייר מניחים כף גדושה מהמלית ומורחים. מפזרים מעל את הצנוברים, את קוביות הסלק ואת עלי הבזיליקום ששמרנו בצד, ומקפלים את דף האורז. מתחילים מהחלק העליון, עוברים לחלק התחתון ומסיימים בצדדים.
2 צפייה בגלריה
לפני הקיפול. צנוברים, סלק ועלי בזיליקום
לפני הקיפול. צנוברים, סלק ועלי בזיליקום
לפני הקיפול. צנוברים, סלק ועלי בזיליקום
מניחים את הדף המקופל בתבנית כשהחלק הסגור (הפחות יפה) כלפי מטה. לאחר שסיימנו להרכיב את מספר המאפים הרצוי, מברישים אותם בשמן זית ומכניסים לתנור החם למשך כ־15 דקות עד שהם מתחילים להשחים. חשוב לעקוב אחר המאפים ולראות מתי הם מגיעים לצבע הרצוי, כי כל תנור עובד אחרת.
האותיות הקטנות: * ניתן להשתמש בכל מילוי שאתם רק רוצים. התנאי היחיד הוא שהמילוי לא יהיה רטוב מדי, כדי לא לקרוע את דפי האורז. * אצלי בבית אוכלים את המאפה הזה הן כשהוא חם ("הרגע יצא מהתנור") והן כשהוא קר. * אם תעשו מאפה דק מאוד עם מעט מילוי, תוכלו להשתמש בו כקרקר להגשה לצד סלטים או מרקים. במקרה כזה שימו לב שלא יישרף בתנור. בתיאבון וחג שמח!
הכותבת היא תזונאית קלינית, מנחה סדנאות בישול ומאמינה באוכל בריא, טרי, פשוט וטעים. בעלת קליניקה לייעוץ פרטני בקיבוץ נען, טל' 054-7696100. למתכונים נוספים: פייסבוק אינסטגרם