שבעת פלאי תבל המקוריים מכונה כיום בדרך כלל שבעת פלאי העולם העתיק, מכיוון שכל האתר פרט לאחד הושמד, ולפי השמועות אחר לא היה קיים כלל.
רוצים להגיע לאחד המקומות המופלאים באחת הרשימות שמיד נציג? כדאי לבדוק אפשר של הלוואה לחופשה. אנחנו ממליצים לבדוק הצעות שונות, לשים לב לתנאים ולוודא שאתם לוקחים התחייבות שתוכלו לעמוד בה.
שבעת פלאי העולם העתיק זו הרשימה הראשונה, שנוצרה על ידי היוונים הקדמונים בשנת 225 לפני הספירה: הפירמידה הגדולה בגיזה, הגנים התלויים של בבל, פסל זאוס באולימפיה, מקדש ארטמיס באפסוס, המאוזוליאום בהליקרנסוס, הקולוסוס של רודוס והמגדלור של אלכסנדריה.
הפרימידה היא לא רק הפלא הוותיק ביותר ברשימה, אלא גם היחיד שקיים גם היום. לעולם לא הוכח כי הגנים התלויים אי פעם היו קיימים בכלל. באשר לאחרים, כולם הושמדו בקרבות, אסונות טבע וכו'.
1 צפייה בגלריה
Max
Max
Max
(צילום: depositphotos)
שבעת פלאי העולם המודרני רשימה זו פותחה על ידי האגודה האמריקאית למהנדסים אזרחיים בשנת 1994: מנהרת התעלה (אנגליה/צרפת), מגדל CN (קנדה), האמפייר סטייט בילדינג (ארה"ב), גשר שער הזהב (ארה"ב), סכר איטאיפו (ברזיל/פרגוואי), מפעלי הגנת הים הצפוני (הולנד) ותעלת פנמה (פנמה).
שבעת פלאי עולם הטבע רשימה שחוברה בשנת 1997 על ידי CNN: הגרנד קניון (ארה"ב), זוהר הקוטב, הפאריקוטין (מקסיקו), הנמל של ריו דה ז'ניירו (ברזיל), האוורסט (הרי ההימלאיה), מפלי ויקטוריה (דרום אפריקה) ושונית המחסום הגדולה (אוסטרליה).
שבעת פלאי תבל החדשים הרשימה הורכב במשך שבע שנים והוכרזה ב-2007, במטרה לכבד אתרי מורשת עולמית ותרבויות עתיקות. יותר מ-100 מיליון הצבעות נאספו מרחבי העולם, והאתרים הבאים נבחרו בהתבסס על האסתטיקה שלהם ועל הטכנולוגיה שהייתה זמינה לאדריכלי התקופה: החומה הסינית, פטרה (ירדן), פסל ישו (ברזיל), מאצ'ו פיצ'ו (פרו), צ'יצ'ן איצה (מקסיקו), הקולוסיאום (איטליה) והטאג' מאהל (הודו).
שבעת פלאי עולם ימי הביניים בשלב מסוים, בסוף המאה ה-19 או תחילת המאה ה-20, נוצרה רשימה חדשה כדי להחליף את הרשימה היוונית העתיקה. חוקרים של אותה תקופה רצו ליצור רשימה שאנשי ימי הביניים היו חושבים עליה, וככאלה, נכללים גם פלאים עתיקים: סטונהנג' (אנגליה), המגדל הנטוי של פיזה (איטליה), הקולוסיאום (איטליה), איה סופיה (טורקיה), החומה הסינית, הקטקומבות של קום אל שוקאפה (מצרים) ומגדל נאנג'ין (סין).
שבעת פלאי תבל העירוניים הרשימה האחרונה שיצאה היא רשימת שפרסמה חברת הילטון ב-2018, של שבעת פלאי העולם האורבני, גם היא באמצעות הצבעות של ההמונים: הלובר (איחוד האמירויות הערביות), בית האופרה של סידני (אוסטרליה), שוק הדגים צוקיג'י (יפן), שוק קמדן (אנגליה), הבונד (סין), שווקי הלילה של רחוב טמפל (סין) והאלברטינה (אוסטריה).
"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."