יוסי עופר, חבר קבוצת שילר, נפטר בשבוע שעבר במפתיע במהלך טיול בדרום אמריקה שאליו יצא עם רעייתו יעל, אחיה ואשתו. הארבעה טיילו במקסיקו, ולאחר מכן הגיעו לגואטמלה.
1 צפייה בגלריה
מודל לחיקוי. עופר, צילום: אלבום משפחתי
מודל לחיקוי. עופר, צילום: אלבום משפחתי
מודל לחיקוי. עופר, צילום: אלבום משפחתי
בבוקר חמישי האחרון מצאה אותו יעל ללא רוח חיים במה שהוגדר כ"מיתת נשיקה". עופר, דודו של מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, עמד לחגוג בעוד כחודש את יום הולדתו ה-75.
הוא כיהן בתפקידים רבים בתחום הכלכלה והניהול בקיבוצו ובגופים אחרים. מועד הלוויה טרם ידוע מפני שישנם קשיים בירוקרטים שמעכבים את הטסת ארונו ארצה.
"יוסי ז"ל היה דמות מרכזית, לא רק בחיי, אלא גם בחייהם של חברי קיבוץ רבים. הוא היה איש צנוע בקנה מידה נדיר, וקשת הפעילויות שלו לא נודעה בשל כך ברבים מעולם", ספד לו מאיר.
"הוא שימש כשבע שנים יו"ר ארגון 'משקי הדרום', פעל במסגרת ק.מ.ה ופעל מטעמה כיו"ר בשורת קיבוצים. רק לאחרונה סיים את תפקידו כיו"ר אושה, והמשיך באותו תפקיד בקיבוץ רוחמה ובמבוא חורון. יוסי היה עבורי מקור השפעה ומודל לחיקוי יותר מכל אדם אחר".
פרט לעיסוקיו המקצועיים (מנכ"ל מפעל קיבוצו שילר, מזכיר קיבוצו, מלווה משקי בקיבוצים ועוד), היה עופר קצין שריון במילואים. הוא השתחרר משירות בדרגת אלוף משנה ב-1996.
בתחילת דרכו כקצין מצטיין היה מדריך בקורס קציני השריון, שאחד מחניכיו היה אביגדור קהלני. בתוכנית "חיים שכאלה" שהוקדשה לקהלני אף הופיע עופר לפרק זמן קצר כאורח.