לאחר כשנתיים של מאבק בנושא הסדרת היציאה והכניסה לקיבוץ ניר עם, הוצב לאחרונה רמזור חדש במקום שאמור להביא לפתרון הבעיה התחבורתית. במועצה האזורית שער הנגב מברכים: "יריית הפתיחה לשינוי מפת הדרכים בשער הנגב".
1 צפייה בגלריה
הרמזור בצומת ניר עם
הרמזור בצומת ניר עם
הרמזור בצומת ניר עם
(צילום באדיבות המועצה)
קראו גם:
עם הצמיחה הדמוגרפית של יישובי שער הנגב והתרחבות העיר שדרות, גדל גם מספר הרכבים על הכביש. כתוצאה מכך, גבר עומס המכוניות בצומת הכניסה לקיבוץ ניר עם בסמוך לאזור תחנת הרכבת בשדרות.
על רקע זה ביקש ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, להעמיד את נושא הסדרת הצומת כיעד מרכזי של המועצה. ואומנם, לאחר כשנתיים של עבודה מול משרד התחבורה ונתיבי ישראל, אושר הרמזור המיוחל. זאת, יצוין, כחלק ממדיניות יישום הסכם הגג של העיר שדרות. בעקבות האישור התקיימו עבודות הצבת הרמזור בקצב מהיר והוא נחנך עוד לפני יום העצמאות. תושבי הקיבוץ דיווח על הקלה משמעותית בכניסה וביציאה לניר עם.
"לפני כשנתיים הבטחתי לתושבי ניר עם שאעשה ככל שביכולתי כדי להקים רמזור בכניסה לקיבוץ", אמר ליבשטיין. "לשמחתי, ההבטחה הפכה לעובדה בשטח. מועצת שער הנגב הכפילה את עצמה בעשור האחרון. גם שדרות גדלה ומתפתחת. יש להתאים את הכבישים והצמתים לכמות הרכבים.
אנחנו כבר לא פריפריה עם תנועה דלילה אלא מוקד תעסוקה והתיישבות מרכזי בדרום. הרמזור בניר עם הוא רק יריית פתיחה לתהליך רחב יותר של הסדרת כל הצמתים ברחבי שער הנגב: הקמת רמזור בכניסה למושב יכיני, הסדרת צומת איבים, כיכרות בכניסה לברור חיל ואור הנר ורמזור בכניסה לקיבוץ גבים וקרית החינוך שלנו. כל אלו יקומו במהלך השנים הקרובות".