חליל בראקע, תושב השטחים בן 19, נעצר על ידי משטרת ישראל בחשד לאונס נערה בת 16 בסמוך לבארותיים במועצה האזורית עמק חפר. על פי החשד, בראקע נכנס לישראל באופן לא חוקי, הבחין בנערה כשחזרה מבית הספר ב-14 באפריל בשעה 11:00 בבוקר, תפס אותה באלימות, גרר אותה ואנס אותה.
1 צפייה בגלריה
"הנערה ניסתה לברוח וצעקה"
"הנערה ניסתה לברוח וצעקה"
"הנערה ניסתה לברוח וצעקה"
( המחשה: shutterstock)
בדיון להארכת מעצרו, נציגי המשטרה סיפרו כי תוך כדי האונס, הנערה הצליחה להתקשר לאביה, והשיחה נמצאת בידיה של המשטרה. לאחר שהנערה התלוננה במשטרה, החשוד נמצא במחסן באזור, וכאמור נעצר על ידי המשטרה ומעצרו הוארך במספר ימים.
קראו גם:
על פי המשטרה, לא הייתה כל היכרות בין הנערה לבין החשוד. "הוא רץ אחריה ורצה לדבר איתה", אמר נציג המשטרה בדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, "הוא הכריח אותה לנשק אותו, והיא ניסתה לברוח וצעקה, ולא הייתה לה ברירה, זה היה באזור פתוח". החשוד אינו מכחיש כי היה מגע מיני בין השניים, אך טוען כי "הייתה מעין הסכמה לחלק מהמעשים שבוצעו", זאת לדברי נציג המשטרה בדיון בבית המשפט. במקביל להארכת מעצרו, בית המשפט דחה את בקשת סנגורו של בראקע לאיסור פרסום שמו.
בעקבות המקרה המזעזע, ראש מועצת עמק חפר, גלית שאול, ו-15 ראשי מועצות אזוריות אחרות השוכנות סמוך לקו התפר, שלחו מכתב לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ושר הביטחון בני גנץ, בו דרשו סגירה מלאה של גדר ההפרדה בקו התפר.
מתוך מכתב ראשי המועצות: "לצערנו הרב מה שהזהרנו מפניו - קורה. חזרנו והזהרנו מפני הפרצות בגדר המערכת, דרשנו להגביר את האכיפה באזורי קו התפר ולמנוע מעבר של שוהים בלתי חוקיים מהשטחים לתחומי ישראל"
"בעיצומו של יום הזיכרון נאנסה נערה בת 16 על ידי פלסטיני שחצה את הגדר במועצה האזורית עמק חפר", כתבו ראשי המועצות, "לצערנו הרב מה שהזהרנו מפניו - קורה. חזרנו והזהרנו מפני הפרצות בגדר המערכת, דרשנו להגביר את האכיפה באזורי קו התפר ולמנוע מעבר של שוהים בלתי חוקיים מהשטחים לישראל. התרענו כי הביטחון של התושבים המתגוררים באזורי קו התפר מופקר, והפגנו על כך בכל הארץ.
"עכשיו אחרי הפריצות לבתים, אירע מעשה אונס אכזרי של נערה, ורק בדרך נס לא הסתיים באובדן חיי אדם. הכתובת הייתה על הגדר! אנו דורשים מכוחות הביטחון לנקוט מיד בצעדים להשבת הביטחון במרכב הכפרי ובאזורי קו התפר. חייבים לשנות את המציאות הבלתי-נתפסת, לפני שיקרו אסונות נוספים".
במקביל פנתה שאול למפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, בבקשה לנקוט בצעדים לשיפור הביטחון האישי בעמק חפר. מיד לאחר מכן הודיעה שאול כי מג"ב שב לקבל אחריות על עמק חפר ויגביר נוכחות במועצה, יתגבר כוחות בעמק ויטפל באירועים פלילים וביטחוניים, ויעניק סמכויות נרחבות לרב"שים של ישובי המועצה האזורית.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ