לאחר שבמשך תקופה ארוכה בוטלו כל אירועי התיירות המתוכננים, האירוע הראשון בערבה הדרומית יוצא לדרך. סוף שבוע אנרגטי בערבה נותן הצצה לעולם המופלא של האנרגיה המתחדשת בדרך חווייתית לכל המשפחה, לצד פעילויות קיץ בשעות הנעימות של היממה.
2 צפייה בגלריה
תמנע
תמנע
תמנע
(צילום: ארכיון תמנע)
הערבה הדרומית מנסה למתג את עצמה כ"עמק הסיליקון" של האנרגיה המתחדשת בישראל. אזור הערבה הדרומית הוא בין האזורים הבודדים בעולם המייצר 70% מצריכת החשמל במהלך היום, בשאיפה להפוך את האזור ל־100% עצמאי אנרגטית עד לשנת 2025
מה בתוכנית? ביום חמישי יתקיים סיור מודרך ב"כפר מנותק רשת" בקיבוץ קטורה - שלושה מבנים הבנויים בסגנונות שונים ומחומרי בנייה טבעיים הממחישים כיצד ניתן לבנות במהירות גם במקומות הכי נידחים בעולם שאינם מחוברים לרשת החשמל, הביוב, המים או הגז.
כמו כן, האורחים ייהנו מהצצה אל מפעל האצות של הקיבוץ בו ייחשפו לעשרות אלפי מטרים של צינורות בהם מגדלים אצות המשמשות לתעשיית הקוסמטיקה והתרופות, וכן, יעצרו לפגוש את "מתושלח" - עץ התמר העתיק בעולם שנבט מגרעין שנמצא בחפירות הארכיאולוגיות במצדה. הארכיאולוגים מעריכים כי הגרעין בן 2,000 שנה. בתום הסיור נפגשים בבריכת השחייה לארוחת ערב בסגנון ברביקיו ושחייה לילית.
2 צפייה בגלריה
כפר מנותק רשת
כפר מנותק רשת
כפר מנותק רשת
(צילום: אביטל ניסימוב)
יום למחרת, המבקרים ייהנו מטיול זריחה בפארק תמנע ולקראת שקיעה, נפגשים בשמורת דיונות סמר לפעילות "גלגולי אנרגיה" - התנסות בטכניקות להפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים - הכנת תה מדברי, אפיית עוגיות בתנור שמש מתוחכם מצינורות וואקום הלוכד את קרני החמה, בניית תחנות רוח קטנות והעפת עפיפונים.
סוף השבוע יסתיים בביקור במרכז המבקרים בפארק יטבתה המציע ארבעה חללי תוכן המספרים את סיפור המחלבה הראשונה והכי מפורסמת בערבה. בחצר הפארק יוכלו הילדים לדמות חליבת פרה, ללכוד קרני שמש ולהניע כנפי פרפר, ליהנות במזרקות מים מרעננות, לטפס בפארק חבלים ולחפש שרידי דינוזאור.
ימים חמישי־שבת (16-18.7).