מנהל התכנון פרסם בימים אלה למתן תוקף את תכנית ההרחבה של קיבוץ מעין צבי הגובל בקרקע בזכרון יעקב עליה מתוכנן לקום מלון חדש. האישור כולל תוספת של 163 יח"ד חדשות ומציע תוספת שטח לפיתוח ולבניה לטובת מימוש מכסת יחידות הדיור המותרת בישוב על פי תמ"א 35.
1 צפייה בגלריה
מלון רמדה זכרון יעקב
מלון רמדה זכרון יעקב
מלון רמדה זכרון יעקב
(צילום הדמייה: אורן אדריכלים)
התוכנית מוסיפה שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-2,800 מ"ר בתוך הישוב באופן שנותן שירות לתושבים בקיבוץ וכן לשכונות זכרון יעקב הגובלת, מוסיפה צימרים בלב הישוב ומבטלת שימוש של מפעל הקיים בתחום שטח הישוב.
קראו גם:
במקביל נסללה הדרך להקמת בית המלון החדש בזכרון יעקב, בצמוד לקיבוץ מעין צבי והתכנית תקבל תוקף בימים הקרובים. זאת, לאחר מאבקים ממושכים, במסגרתם התנגדו תושבי זכרון יעקב להקמתה של שכונת וילות בשטח המיועד לתיירות, והוחלט על הקמת המלון במקום השכונה המתוכננת.
בית המשפט דחה ברוב קולות את הערר שהגישה המועצה המקומית זכרון יעקב נגד הוועדה המחוזית חיפה, הוועדה המקומית יישובי הברון וחברת "אמירי גן" בעניין מתחם המלונאות והמגורים המתוכנן להיבנות על הצוק המערבי של הישוב.
בית המשפט טען כי אין למועצה המקומית זכות ערר מכיוון שלא מיצתה הליכים ולא הגישה התנגדות לתכנית, כאשר יכלה לעשות כן. עם דחיית הערר, היזם עודד תורג'מן, מבעלי חברת אמירי גן יפעל להוצאת היתר להקמת המלון אשר מתכונן להיבנות בהשקעה של 150 מיליון שקל.
המלון החדש שיוקם, עתיד להשתרע על שטח בנוי של 10,000 מ"ר, כאשר הקרקע הנה בשטח של 12 דונם וממוקמת בסמוך לקיבוץ מעיין צבי הצופה אל הים. את הקרקע רכשה אמירי גן מדי הקיבוץ לפני כתשע שנים.
המלון עתיד לכלול כ-160 חדרים מלונאיים בצרוף שטחי מסחר, ספא, בריכה, בית קפה ועוד. חברת "אמירי גן" נמצאת בימים אלה במגעים עם מספר חברות מלונאיות מובילות ובינלאומיות בנוגע לניהול המלון.
התוכנית להקמת המלון בידי חברת אמירי גן, תואמת את מסמך המדיניות לתיירות ואכסון מלונאי בזיכרון יעקב ומתבססת על תיקון 107 לחוק התכנון והבניה על פיו 72% מזכויות הבניה בשטח יהיו למלון וכ- 20% שטח בנייה למגורים, כאשר היתר מוגדר כשטח עיקרי.
עודד תורג'מן, מבעלי חברת אמירי גן המקימה את המלון: "אני מברך על כך שבית המשפט מאפשר לנו סוף סוף להתקדם ולהוציא לדרך את הפרויקט החשוב הזה. זכרון יעקוב וסביבתה יהנו מתנופה וצמיחה נדל"נית ותיירותית בשנים הקרובות ואנחנו שמחים להיות חלק מכך".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ