האם זהו סופה של התזמורת הקיבוצית של נתניה? נגני התזמורת, קיבלו לאחרונה מכתב מהוועד המנהל של התזמורת, כי אם לא יוסכם עד סוף חודש ינואר על מימון מצד הגופים שמימנו אותה עד כה, עיריית נתניה והתנועה הקיבוצית, התזמורת צפויה להיסגר בסוף העונה, משמע בחודש אוגוסט הקרוב.
בעקבות כך, נגני התזמורת פצחו בקונצרט מחאה מחוץ לביתה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר.
2 צפייה בגלריה
פַּשְׂקֶווילים כנגד חיסון הקורונה
פַּשְׂקֶווילים כנגד חיסון הקורונה
קונצרט מחאה מחוץ לביתה של ראש עיריית נתניה
(צילום: פרטי)
"לפני עשר שנים, הצטרפה עיריית נתניה כאחד הבעלים של התזמורת, מצורך כלכלי גרידא", אומר גיא סריג, חצוצרן בתזמורת וחבר בוועד הנגנים, ומסביר כי, "התנועה הקיבוצית לא יכלה לתמוך בגוף הזה, והייתה צריכה גורם מממן נוסף.
עיריית נתניה התחייבה לעשר שנים בתמיכה של מיליון וחצי שקלים בשנה. אחרי מספר שנים, התקציב קוצץ למיליון שקלים. לפני כשנה, נגמרו עשר השנים של התמיכה. למרות זאת, העירייה התחייבה לתמוך בחצי מיליון שקלים, ועד היום לא העבירה את התמיכה הזאת. הגיעה שנת קורונה, העונה הזאת לא יצאה לפועל כי נפלה עלינו המגפה, ויצא מכך שהמענק שניתן לכל גופי התרבות במדינה, לא הגיע אלינו, כי העירייה לא נתנה כסף".
"התזמורת בשבילי היא מפעל חיים", אומר יעקב אבנט, נגן ויולה שמלווה את התזמורת כבר 43 שנים, "אני הקדשתי את כל חיי המקצועיים לתזמורת, גם כנגן וגם כחבר הנהלה מקצועית ומוזיקלית, הייתי שותף בעיצוב דרכה המקצועית, התזמורת הזאת עשתה נסים ונפלאות, היא נחשבת לאחת התזמורות הטובות בארץ. הדבר היפה ביותר, ועל כך גאוותי הגדולה, היא שהתזמורת הזאת היא של הפריפריה, היא לא של תל אביב או של עיר גדולה אחרת. אנחנו מופיעים במקומות קטנים בכל רחבי הארץ, מנהריה ועד עוטף עזה, ובכל המקומות האלה יש לנו מנויים וקונצרטים קבועים, ואנחנו מביאים לשם את האמנים ברמה הכי גבוהה".
2 צפייה בגלריה
מנגנים במחאה מול בית ראשת העירייה
מנגנים במחאה מול בית ראשת העירייה
מנגנים במחאה מול בית ראשת העירייה
(צילום: פרטי)
"עיריית נתניה לקחה את התזמורת כאשר היא הייתה במשבר", מוסיף אבנט ואומר: "היא לקחה את התזמורת כי היא האמינה בנו, מרים פיירברג-איכר חזרה ואמרה שהתזמורת היא תזמורת דגל, ולכן העיר ראויה שהתזמורת תהיה שלה, למען תושבי העיר ותרבות העיר. נתניה היא עיר של מוזיקה, ונתניה צריכה לטפח את התזמורת, כאשר התזמורת מטפחת את התרבות בעיר, והיא אכן הקדישה לזה המון משאבים. קונצרטים ברחובות, ברחבי העיר, תכניות לימודיות בחינוך התלמידים - ואת כל זה הם רוצים לגדוע בשביל חצי מיליון שקל? זה יחזיר את נתניה עשור אחורה מבחינה תרבותית".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ב-14 בינואר יתקיים דיון בלשכת שר התרבות בנושא. לאחר מכן, נעדכן בהתפתחויות".
תגובת התנועה הקיבוצית: "התנועה הקיבוצית לא הפסיקה לתקצב את תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, להפך, התנועה הקיבוצית אישרה בשבוע שעבר תקציב מוגדל לתזמורת לשנת 2021 ועמדה עד כה בכל התחייבויותיה. עיריית נתניה לא הקציבה את הסכום שהובטח על ידה לתזמורת, מסיבותיה שלה. הסכם השותפות בין התנועה הקיבוצית לעיריית נתניה הסתיים לפני כחצי שנה ועד כה הצדדים לא הגיעו להסכמות ועל כן עתיד התזמורת מוטל, לצערנו, בספק. התנועה הקיבוצית רואה חשיבות רבה בעידוד וחיזוק התרבות הישראלית במיוחד בשנה זו, ומקציבה סכומים גבוהים בכל שנה לגופי התרבות שהוקמו על ידה".
לעדכונים - חדשות נתניה