עשרות חלות דבש נגנבו מכוורות ב'חורשת האקליפטוס'. רוכבי אופניים, תושבי עמק הירדן, שעברו על פני כוורות המוצבות בסמוך לחורשה, הבחינו בהרס הכוורות ומיד דיווחו על המתרחש.
1 צפייה בגלריה
מכוורת כנרת אחרי הגניבה
מכוורת כנרת אחרי הגניבה
מכוורת כנרת אחרי הגניבה
(צילום: דוברות המשטרה)
קראו גם:
גל כינרתי, דבוראי ומנהל מכוורת קיבוץ כנרת ותושב הקיבוץ, אשר חווה בשנה האחרונה מקרים רבים של פשיעה חקלאית ולפני מספר חודשים גניבה נוספת של מעל 30 חלות דבש סיפר: "עם קבלת הדיווח הגעתי ל'חורשת האקליפטוס'. מראה הכוורות הפגועות ללא החלות היה קשה מאוד, מדובר בכאב לב, במיוחד שזו אינה הגניבה הראשונה מהכוורות שלנו ונראה, כי התופעה רק הולכת ומתגברת. הכוורות הן הרכוש החשוף ביותר לגניבה, הן מונחות בשטח, בשולי הדרכים הצדדיות ובשטחי חקלאות".
לדברי כינרתי מדובר נגנבה כמות דבש הנעה בין 30-50 קילוגרמים בכל כוורת. "אנו הדבוראים עומדים חסרי אונים בפני התופעה ובפני אובדן הכנסה כבד. חשוב לזכור, כי כאשר גונבים כוורות או חלות דבש, פוגעים בעיקר בענף ההאבקה שהינו קריטי לקיומה של החקלאות בישראל, מאחר ודבורת הדבש הינה המאביקה העיקרית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ונמצאת בשנים האחרונות בסכנת הכחדה".
יממה לאחר התלונה שוטרי משמר הגבול במשטרת ישראל עצרו חשוד בביצוע גניבת עשרות חלות מלאות דבש, ממכוורות קיבוץ כנרת.
כינרתי הוסיף: "אני קורא לממשלת ישראל להגן על החקלאות וענף האבקה והדבש ולהקצות תקציבים למלחמה בתופעה החמורה של פשיעה חקלאית ולבתי המשפט להחמיר בעונשם של מבצעי הפשיעה".מהמשטרה נמסר כי שוטרי משמר הגבול ימשיכו לפעול בכלל הארץ, תוך הפעלת מאמץ מודיעיני וחקירתי, בכדי להגיע לאותם עבריינים שפוגעים ברכושם של החקלאים.






מכוורת כנרת אחרי הגניבה * צילום: דוברות המשטרה

רוני שחר