תקרית יוצאת דופן אירעה בקיבוץ בחן בשבועות האחרונים. עדר של עשרה חזירי בר חדר למקום, והחל להגיע מדי לילה לגינת השעשועים במרכז הקיבוץ. החזירים נברו באדמה הרטובה של הגינה במטרה למצוא מזון, ועל הדרך גם הצליחו להבהיל לא מעט תושבים. ביום חמישי האחרון, בפעילות יזומה של רשות הטבע והגנים, הצליחו הפקחים ובראשם אופיר בריקנשטיין, להבריח שישה מתוך עשרה מהחזירים בקיבוץ.
1 צפייה בגלריה
הפלישה לקיבוץ
הפלישה לקיבוץ
הפלישה לקיבוץ
(צילום: אופיר בריקנשטיין, רשות הטבע והגנים)
קראו גם:
"העדר מנה שני הורים ושמונה צעירים", מספר אופיר בריקנשטיין, פקח אזורי של השרון ברשות הטבע והגנים. "אנחנו לא יודעים איך העדר נכנס, כי הקיבוץ מגודר בצורה טובה, אבל יכול להיות שמישהו שכח שער פתוח או שהם נכנסו דרך הש.ג. הם התחילו להופיע בגינה הציבורית בשעות הערב והלילה ונברו בדשא כדי לאכול, כי שמשקים את הדשא ומציפים אותו, הוא מתמלא באורגניזמים כמו שלשולים ותולעים שהחזירים אוכלים. הם גם נשנשו לא מעט את הפחים בגני השעשועים.
(צילום: טלי אבישר)
איך התושבים הגיבו?
"היו תושבים שראו את החזירים כסיבה לפאניקה, והיו כאלה שקיבלו את זה בצורה טובה, כי ישנה איזושהי אווירה של כפריות במקום".
אז מה עשיתם?
"הגעתי לשם, עשיתי סיור עם ראשי היישוב ועברתי על כל הגדר של הקיבוץ לוודא שאין פרצות ושאנחנו בטוחים שהעדר הזה לא מגיע מבחוץ. היו שתי אופציות - מבחינת ירי זה לא היה בא בחשבון, כי מדובר בחזירים בתוך היישוב והירי מבחינת רשות הטבע והגנים, פגיעה פיזית בחזירים, הוא המוצא האחרון. עשינו סיעור מוחות, אני ופקח ותיק אחר, ועלה רעיון לנסות לייצר להם נקודת האכלה סמוך לשער הדרומי של הקיבוץ. הצבתי שם מצלמה.
"העדר הגיע פחות או יותר בכל יום, ובערב אחד החלטנו שאנחנו פותחים את השערים האלה, וממתינים לעדר שיגיע. ברגע שהוא הגיע, בעזרת הרכבים שלנו עם אורות וצפצופים, גרמנו לרוב העדר לברוח החוצה. שישה חזירים מתוך העשרה עזבו את המושב. היו חזירים שברחו לכיוון השני, ואנחנו נמשיך עם הפעולות של הפיתיון שוב עד ששאר החזירים יורחקו מהקיבוץ".
(צילום: אופיר בריקנשטיין)
כל העדכונים - חדשות קיבוץ