ראש המועצה האזורית מנשה לשעבר, יאיר גבאי, שכיהן בתפקיד בין השנים 1984-1992 הלך לעולמו בגיל 91. גבאי תושב קיבוץ מצר, הותיר אחריו את אשתו אורית, שני ילדים, ששה נכדים וחמישה נינים.
בגיל 14 הצטרף גבאי לתנועת השומר הצעיר בעיר הולדתו קורדובה שבארגנטינה ובמסגרת זו מילא שורת תפקידים בהנהגה המקומית והארצית. הוא עלה לישראל בשנת 1954 ולצד עבודתו בענף החקלאות, תפס תפקידים מרכזיים בוועדות הקיבוץ, במזכירות ובגזברות.
1 צפייה בגלריה
גבאי ז"ל. היה נאמן לעקרונותיו
גבאי ז"ל. היה נאמן לעקרונותיו
גבאי ז"ל. היה נאמן לעקרונותיו
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
בתקופת כהונתו כראש מועצה אזורית, הופקדה תוכנית המתאר של המועצה. התוכנית נחשבה לפריצת דרך וסימלה את התרחבות פעילות המועצה. בתקופת כהונתו, גם שופרו דרכי הגישה ליישובים.
עוד אבני דרך בכהונתו: רכישת 50 דונם בסמוך למרכז הטכנולוגי לבניית מבני הציבור של המועצה והקמת "יחידת המתמידים" בניהול מג"ב, לשם שמירה על התושבים, מניעת גניבות ציוד והשחתת תוצרת חקלאית. בשנת 1987 החל במאבק להשגת הכרה לכפר הלא מוכר "אל עריאן" יחד עם עמותת הכפר ופעילים מהמועצה. הכפר הוכר בסופו של דבר רק בשנת 1996 בתקופת כהונתו של אילן שדה.
חתנו דב אביטל ספד לו: "בכל מעשיו ובכל זירות פעילותו היה נאמן לעקרונותיו ולאמת הפנימית שלו גם אם הדבר דרש ממנו מחיר אישי. את הקפדתו על הנאמנות לערכי המוסר הנחיל לילדיו, ומשם לנכדיו שהיו מקור גאוותו".
אילן שדה ראש המועצה האזורית: "הוא היה איש ערכים ויושרה וזכה על כך להערכה רבה מגורמי השלטון. היה לו יחס מיוחד לאוכלוסייה הערבית במועצה והוא ראה כחובה למועצה, לפתח את הכפרים הערביים ואת מערכת החינוך בהם".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ