לא החום והלחות של חודש אוגוסט ואף לא הגבלות הקורונה הכריעו את 200 חניכי ועולי תנועת "הבונים-דרור" מארגנטינה, מקסיקו, ברזיל, אורוגוואי, גרמניה, צרפת, בלגיה, בריטניה, הולנד, ארצות-הברית, קנדה, ניו-זילנד, דרום אפריקה ואוסטרליה - שהתקבצו בתחילת השבוע למרגלות רכס הכרמל, ב"כפר גלים" - לפתיחת מחנה הקיץ השנתי של התנועה, בסימן "מנהיגות בינלאומית צעירה".
2 צפייה בגלריה
מחנה הקיץ יצא לדרך עם 200 משתתפים
מחנה הקיץ יצא לדרך עם 200 משתתפים
מחנה הקיץ יצא לדרך עם 200 משתתפים
(צילום: דניאל בר און)
קראו גם:
במשך שבוע שלם, בין עצי האורן והים התיכון, צפויים נציגי המדינות השונות (בני 13 עד 18) להיחשף לתרבויות חדשות, ליצור דיאלוגים בתחומי הקיימות והאקלים, המדיניות והחברה. כל זאת - לצד פעילויות גיבוש מסוג ODT, גלישת גלים, מסיבות בריכה ואקרו-באלאנס.
נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, בירך את החניכים בברכה מצולמת: "מחנה 'הללויה' הוא הזדמנות נפלאה וחד פעמית להיחשף לבני נוער מוכשרים, שאפתניים, אכפתיים וחברתיים; כאלה שמבקשים לפעול יחד למען החברה והעולם שבו אנחנו חיים. אם יש שני דברים שלמדנו יחד בשנה האחרונה - הם שאסור לקחת את הבריאות שלנו כדבר מובן מאליו, ושהעולם שבו אנחנו חיים הוא קטן יותר ממה שאנחנו חושבים. ומחנה 'הללויה' הוא ההוכחה הטובה ביותר לכך".
2 צפייה בגלריה
מנהיגות צעירה מ- 14 מדינות
מנהיגות צעירה מ- 14 מדינות
מנהיגות צעירה מ- 14 מדינות
(צילום: דניאל בר און)
שירי מדר, מנכ"לית תנועת הנוער "הבונים-דרור": "אחרי שנה של מגיפה עולמית ומבצע 'שומר החומות', אנחנו יוצאים לדרך עם הבנה שמיזם כזה, בשיתוף עם המועצות האזוריות, יתרום רבות לחיזוקה ומיצובה של ישראל בתוכה, על שלל זרמיה - יהודים, ערבים, דרוזים ונוצרים, ולחיבורה עם התפוצות סביב ערכי התנועה הקיבוצית. זה צו השעה".
עמוס חרמון, מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית" השותפה בפרויקט, הוסיף: "על אף האתגרים והמורכבויות להביא משתתפים לישראל בשנה וחצי האחרונות, הצלחנו להביא מעל 3,500 משתתפים לתוכניות קצרות וארוכות, ואנו רואים בפתיחת מחנה 'הללויה' הצלחה אדירה בחיבור בין תרבויות שונות כאן בישראל".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ