טרגדיה בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול. משה עציון (88), מוותיקי הקיבוץ, אביו של זאביק עציון ז"ל, רבש"צ הקיבוץ שנהרג ביומו האחרון של מבצע 'צוק איתן' לפני שבע שנים, נמצא הבוקר ללא רוח חיים סמוך לקברו של בנו בבית העלמין של הקיבוץ.
1 צפייה בגלריה
משה עציון ז"ל
משה עציון ז"ל
משה עציון ז"ל
(צילום: ארנון אבני)
"משה עמד בגבורה לא רק בשכול אלא גם בנסיבות חייו כניצול שואה", ספדו לו בקיבוץ נירים, "מאז מותו של זאביק היה משה שקוע במאמץ אין סופי להיות ראוי למורשתו של זאביק כפי שהאמין וסיפר בעשרות מקומות ואירועים. עבור משה היה מותו של זאביק עוד מכה ועוד ניסיון שהגורל העמיד בפניו כחלק מתקומת העם היהודי בארצו והוא היה נחוש לעמוד בכל בראש מורם. משה נסך בכולנו גאווה ואמונה שהכל אפשרי".
בשנה שעברה הוציאה משפחתו של משה עציון ספר בשם "תמיד בדרך" המגולל את סיפור חייו מילדותו בקרקוב שבפולין דרך המסע לארץ כאחד מ'ילדי טהרן' ועד הגעתו לקיבוץ נירים.
"לחיים יש את עצמם", ציין משה עציון בספר כאשר נשאל כיצד ממשיכים לאחר אסון נפילת בנו, "הם לא שואלים אותנו אם להמשיך. הגעגוע, המחשבות על מה היה אילו לא נפל, הידיעה שלא יראה את הבנים הופכים מנערים לגברים ואת הבנות לנשים צעירות ואת כל הנעשה בקיבוץ, בארץ ובעולם.
"כל אלה ועוד רגעים רבים מאד ולפעמים בלתי צפויים, הם חלק מחיינו אחרי נפילתו. עם הזמן זה נעשה פחות קשה. אני לא יודע, אני כל הזמן טוען שלא נפרדתי ממנו. הוא עוד חי איתי. זה משהו שלא קרה לי קודם עם המתים האחרים שלי. זאביק הוא בפנים, הוא בתוכי. לא נפרד. הזמן מקהה את הכאב. מוכרחים להתרגל לכל דבר ואני חושב שזה לאט לאט מה שקורה לי עם זאביק. אני מבין שזה המצב".
במועצה האזורית אשכול ציינו היום, כי "משה היה דמות מוכרת, פעילה, אהובה ומוערכת. סמל לערכי נתינה, אהבת אדם והארץ".
הלוויתו של משה עציון ז"ל תתקיים מחר (שני) בשעה 18:30 בקיבוץ נירים והוא יובא למנוחות בבית העלמין של הקיבוץ.