אגרוסקאוט, שמפתחת שירותי אגרונומיה מרחוק לחקלאי הבודד, גייסה 7.5 מיליון דולר. קיבוץ יטבתה הוביל את הגיוס, ולצדו קיבוץ יראון שכבר השקיע בחברה ומשקיעים נוספים. הטכנולוגיה של אגרוסקאוט, מבית קבוצת טרנדליינס, מתבססת על צילום בטלפון חכם וברחפנים בסיסיים וניתוח החומר המצולם בפלטפורמת בינה בענן. כך מתאפשר למגדלים, גדולים כקטנים, לקבל תמונת מודיעין פרטנית של מזיקים ואתגרים נוספים בשדה לאורך העונה, ועל בסיסה לדייק ולהפחית משמעותית את השימוש בכימיקלים.
2 צפייה בגלריה
זיהוי מזיקים ברמת הצמח הבודד
זיהוי מזיקים ברמת הצמח הבודד
זיהוי מזיקים ברמת הצמח הבודד
(צילום: סבטלנה שולגה)
הטכנולוגיה של אגרוסקאוט מיועדת לגידולי שדה נפוצים, ובהם תפוחי אדמה, עגבניה, תירס וסויה, ומתבססת על תוכן משתמשים מצטבר. המערכת יודעת לזהות מזיקים בצמח הבודד כמו גם בעיות של דישון, השקיה וצמיחה, למפות את השדה בחתכים סטטיסטיים שונים, להתריע על מגמות של התפשטות מזיקים ומחלות ולחזות היקפי יבול צפויים.
קראו גם:
על פי החברה, על סמך כלל המידע המעובד שהוא מקבל באופן שוטף, "תמונת המודיעין", מתאפשר לחקלאי לדייק מאוד את השימוש בכימיקלים במהלך הגידול – להפחית משמעותית גם בסוגי הכימיקלים שהוא נזקק להם וגם במינון הפיזור. "כך מושגות התייעלות כלכלית ניכרת, הפחתת זיהום סביבתי ותועלת בריאותית לצרכן הסופי", מסבירים באגרוסקאוט.
מי קהל היעד?
"בראש ובראשונה, מאות מיליוני מגדלים מכל רחבי העולם, שזקוקים לפתרון נגיש וזול להתמודדות טובה עם בעיות גידול למיניהן. המערכת של אגרוסקאוט ייחודית בכך שהיא מתבססת על מוצרי מדף זמינים – טלפונים חכמים ורחפנים בסיסיים בעלות נמוכה, והיא פשוטה מאוד ללימוד ולתפעול. המערכת משמשת כלי עזר ראשון במעלה לפקחים אגרונומיים, ובמקומות רבים שאלה האחרונים אינם בנמצא, מהווה להם תחליף. מחוות ענק ועד למשתמש הבודד בשדה במקסיקו או בנגב המערבי – האפליקציה של אגרוסקאוט מיועדת לכולם".
2 צפייה בגלריה
הצוות של אגרוסקאוט
הצוות של אגרוסקאוט
הצוות של אגרוסקאוט
(צילום: סבטלנה שולגה)
"ההחלטה שלנו להישען בתחום החומרה על מוצרי מדף בסיסיים וזמינים הוכיחה את עצמה", אומר מנכ"ל אגרוסקאוט שמחה שור, "ואפשרה לנו להתמקד בפיתוח תוכנה מתקדמת מאוד לאגרונומיה מרחוק, שמציבה אותנו כספק שירותים ייחודי מסוגו ושימושי מאוד – מכל מקום ובכל זמן. אני שמח בהצטרפות המשקיעים החדשים, שיאפשרו לנו להרחיב את יכולות הפלטפורמה שלנו לכל גידול שדה שבנמצא כמעט, ולהציע למאות מיליוני מגדלים ברחבי העולם סיוע ממשי בהתייעלות כלכלית ובמעבר לחקלאות בת קיימא".
דובי גולדמן, מנהל הפיתוח העסקי של קיבוץ יטבתה: "אנחנו מאמינים בהשקעה בטכנולוגיות חקלאיות פורצות דרך, ואגרוסקאוט מתאימה בדיוק למה שחיפשנו. כחקלאים במדבר הקשוח זה למעלה מששים שנה, אנחנו יודעים להעריך את התועלת העצומה שאגרוסקאוט נושאת עבור המגדלים".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ