הבחירות לרשויות המקומיות וביניהם במועצה האזורית גליל עליון יתקיימו רק בעוד כשנה וחצי וכבר המרוץ לתפקיד ראשות המועצה מתחיל להתחמם, אחד השמות המסקרנים ששוקל התמודדות בבחירות הקרובות הוא ד"ר טל ישראלי, חבר קיבוץ עמיר, שמכהן היום בתפקיד יו"ר של מספר קיבוצים בגליל.
1 צפייה בגלריה
ד"ר טל ישראלי. מכיר איך המועצה פועלת
ד"ר טל ישראלי. מכיר איך המועצה פועלת
ד"ר טל ישראלי. מכיר איך המועצה פועלת
(צילום: פרטי)
ישראלי לא פוסל את האפשרות להתמודד בבחירות הקרובות: "אני לא שולל התמודדות לראשות המועצה, אבל עוד לא החלטתי סופית. יש כל מיני רעיונות ואני מקיים שיחות עם אנשים, אבל אני עוד לא יכול להגיד בוודאות".
ישראלי (57), נשוי ואב לשניים, בן קיבוץ עמיר, בהכשרתו ד"ר לאנתרופולוגיה. ב-25 השנים האחרונות עסק במקביל לתחום האקדמי, בניהול והובלת תהליכים בקיבוצים באזור הגליל העליון וברחבי הארץ. היום הוא מכהן כיו"ר של מספר קיבוצים, חלקם בגליל העליון וחלקם באזורים אחרים בארץ.
קראו גם:
במידה ויחליט להתמודד לראשות המועצה וייבחר הוא רוצה לתרום מניסיונו בניהול הקיבוצים גם בניהול המועצה: "זה מעניין וכיף לעבוד בקיבוצים ולהוביל את המערכות האלה. בעבודה הזו אני עובר בקיבוצים תהליכים של שינוי והתחדשות. את כל תהליכי ההפרטה ובעיקר הקליטה של חברים חדשים ובניית הקהילות החדשות בקיבוצים, שהם עכשיו מופרטים ופתוחים ומזמינים אליהם את כל האוכלוסיות, זה דבר טוב וחדש, מה שלא היה בעבר".
"המועצה האזורית יכולה לקחת על עצמה תפקידים יותר מובילים ומשמעותיים פנימה בתוך היישובים ולהוות בשבילם מוקד עירוני, מעין 'עירייה' שיכולה לתת שירותים"
בימים אלו הוא מקבל פניות מתושבים שמבקשים ממנו להתמודד לראשות המועצה. "יש אנשים שמכירים את מה שאני יודע לעשות בקיבוצים ויודעים את התפיסה המגובשת שלי לגבי המערכת האזורית", אמר ישראלי, "אני הייתי משולב במערכות האלה ואני מכיר אותן מבפנים. בסך הכל טוב לי מאוד במה שאני עושה עכשיו ואם אחליט להתמודד זה יהיה רק מתוך שכנוע שיש איתי קבוצה מספיק גדולה של אנשים ללכת איתה ולעשות דברים חשובים".
מה הדבר שהכי בוער בך לשנות במידה ותחליט על התמודדות ותיבחר לראשות המועצה?
"המועצה האזורית יכולה לקחת על עצמה תפקידים יותר מובילים ומשמעותיים פנימה בתוך היישובים ולהוות בשבילם מוקד עירוני, מעין 'עירייה' שיכולה לתת שירותים. להחליף את הקיבוץ הישן והמסורתי ולהפוך את השירותים ליותר אטרקטיביים ואיכותיים ברמה יותר גבוהה. זה יותר יעיל ומקצועי ואולי אפילו יותר זול. כמובן שצריך לתת לכל קיבוץ את החופש שלו להתמקם איפה שהוא רוצה.
"מועצה יכולה להתנהל כמו פעם שהיא רק מפנה את האשפה ומסיעה תלמידים, אבל יכול להיות שבאמנה מסודרת של היישובים עם המועצה, היא תוכל להיכנס יותר ויותר לכל יישוב. אלו דברים שקורים ואי אפשר להגיד שהמועצה שלנו לא עושה את זה בכלל, היא עושה, אבל זה צריך לקרות הרבה יותר מהיר ובאופן יותר מקיף ולא לשבת על הגדר ולהסס בתהליכים האלה".
ישראלי שואף גם ליצור חיבור בין כלל הקיבוצים ברחבי המועצה תוך שיתוף פעולה עם קרית שמונה. "מכיוון שהקיבוצים קולטים עכשיו אנשים כל הזמן ונכנסות אוכלוסיות חדשות, צריך ליצור נרטיב שמחבר בין כולם ונותן דוגמה איך אפשר לחיות ביחד, כל המגזרים וכל העדות, בפתיחות וברצון טוב תוך שיתוף פעולה אזורי חזק עם קרית שמונה ועם הכפרים והמושבים שמסביב", הסביר את משנתו, "אפשר ליצור מערכות על אזוריות וליצור מודל שיש בו את עיר המחוז שלנו קרית שמונה שאנחנו עובדים איתה יחד והיא המרכז, בלי לקחת את הייחוד מכל אחד ובלי שאחד מאיים על השני".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ