תושבי עמק יזרעאל, נצרת ונוף הגליל המשתמשים דרך קבע בכביש 79, במקטע בין צומת הסוללים לצומת כיכר ריינה, מתלוננים כי לאחרונה הוא הפך למסוכן מאוד בשל נהיגה מופרזת של נהגים.
2 צפייה בגלריה
כביש 79. דרישה למצלמות מהירות
כביש 79. דרישה למצלמות מהירות
כביש 79. דרישה למצלמות מהירות
(צילום: פרטי)
לדבריהם שדרוג הכביש, שהפך לדו מסלולי לכל כיוון, מנוצל לרעה על ידי חלק מהנהגים. "כביש 79 הפך למסלול מרוצים", אמרה השבוע תושבת היישוב שמשית, "בשעות הערב מפחיד לנסוע בו. אני ממש חוששת. נהגים לוחצים על הגז כאילו אין מחר. לא פעם נתקלתי בתחרויות בין שני רכבים. היה מקרה שבו רכב אחד עקף אותי משמאל והשני מימין במהירות מופרזת".
תושב מושב ציפורי הוסיף: "עשו כביש חדש, רחב ומואר שאמור היה להיות בטוח, אך ההיפך קרה. במקום ליהנות ממנו, אנחנו נוסעים בו עם הרבה חשש. נהגים מרשים לעצמם לנסוע במהירויות מטורפות. כאילו אין חוק במדינה. לא רחוק היום שתהיה פה תאונה קטלנית ורק בגלל ההתפרעות בכביש. כמעט בכל יום שאני נוסע בכביש 79 מכיוון ריינה לציפורי אני נתקל בשני רכבים שעושים ביניהם תחרות מי נוסע מהר יותר. זה ממש מטורף".
לאור המצב שנוצר תושבים מצפים מהמשטרה להגביר את האכיפה במקום במטרה לצמצם את התופעה המסוכנת. "המשטרה חייבת להציב במקום מספר מצלמות מהירות וגם להגביר את הנוכחות בכביש. לא יכול להיות שבציר כזה אין מצלמות מהירות. לא צריך לחכות שיקרה אסון כדי להציב אותן", אמרה תושבת שמשית.
2 צפייה בגלריה
כביש 79
כביש 79
כביש 79
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
תושבת נוף הגליל שגם כן משתמשת בכביש הוסיפה: "בכל פעם שאני נוסעת בכביש 79 ורכב עוקף אותי במהירות מפורזת אני שואלת את עצמי: 'איפה המשטרה?'. לא זכור לי שנסעתי בכביש הזה והייתה בו נוכחות של משטרת התנועה. חייבים לשים לתופעה הזו סוף. מדובר בחיים של אנשים".
בדצמבר 2020, אחרי כשלוש שנים של עבודות, הפך המקטע סוללים-ריינה לדו־נתיבי. עבודות השדרוג גם כללו הקמת מחלפון בכניסה וביציאה למושב ציפורי ומחלף ביציאה ובכניסה לנצרת. העבודות בוצעו על ידי 'נתיבי ישראל' בעלות של 550 מיליון שקל. בעקבות שדרוג המקטע הופחת משמעותית העומס בכביש ואין בו כמעט פקקים.
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת לאכיפה יזומה בכבישים הבינעירוניים בדגש על עבירות המשפיעות על התרחשותן של תאונות דרכים הן באמצעים גלויים והן באמצעים סמויים וזאת על מנת לייצר הרתעה ולהגביר את תחושת הביטחון בקרב ציבור משתמשי הדרך.
"לאורך כביש 79 מבוצעת אכיפה יזומה לאורך כל השנה ומתחילתה נרשמו רק בקטע הכביש נשוא פנייתכם מעל 980 דוחות לנהגים שביצעו עבירות תנועה. משטרת ישראל תמשיך לבצע פעולות אכיפה במטרה לצמצם את כמות תאונות הדרכים".