בתקופה האחרונה נרשמה עלייה מדאיגה בכמות הגניבות והפריצות והפגיעה ברכוש ביישובי המועצה האזורית הגלבוע. רק בחודשיים האחרונים התקבלו דיווחים על פריצות לבתים, גניבת רכבי שטח וציוד חקלאי.
1 צפייה בגלריה
גדר ההפרדה פרוצה. צריך להיות גם שוטר
גדר ההפרדה פרוצה. צריך להיות גם שוטר
גדר ההפרדה פרוצה. צריך להיות גם שוטר
(צילום ארכיון: המוא"ז הגלבוע)
רבש"ץ היישוב גן נר, יניב בן שימול, מסביר את התופעה בפרצות רבות הקיימות לאורך גדר ההפרדה עם צפון הגדה שלא זוכות לטיפול. דרך הפרצות מסתננים פלסטינים שגונבים רכוש ופורצים לבתים ביישובי המועצה, זאת מעבר לאיום הביטחוני של מחבל שיכול להסתנן בקלות ולבצע חלילה פיגוע.
"בחצי השנה האחרונה יש עלייה דרמטית וקשר ישיר בין פריצות לבתים, גניבות רכבים, גניבות חקלאיות ומקרים פליליים מרגע שהגדר נפרצה", אומר בן שימול, "ב-15 השנים האחרונות לא נגנב אפילו רכב אחד ובחצי השנה האחרונה יש פה גניבות על בסיס לילי. כל המושבים בתחומי המועצה סובלים מזה".
קראו גם:
בן שימול דורש לתקן את הפרצות בגדר ההפרדה, דרכם חודרים המסתננים, מה שמערער את תחושת הביטחון של התושבים. "הבעיה שהפרצות בגדר לא מטופלות ומסתננים דרכן באופן קבוע. רק השנה השקענו ביישוב למעלה מ־70 אלף שקלים על מערכות מתקדמות של מצלמות גלויות וסמויות בשערים ובשכונות. השערים סגורים 24/7, סגרנו את עצמנו מכל הכיוונים ועדיין זה לא עוזר.
הקמנו גם משמר שכונה עם עשרות מתנדבים סמויים וגלויים כולל שיתוף פעולה של כוחות משטרה. אנחנו נערכים לשמור על עצמנו, אבל צריכה להיות עבודה משטרתית מודיעינית יותר אינטנסיבית. כל עוד אין נוכחות של המשטרה והפרצות בגדר ממשיכות, שיבוש שגרת החיים שלנו יימשך.
לפני כמה שנים הממשלה החליטה לפטר את השוטרים הקהילתיים ואני נאלץ להתמודד עם אירועים פליליים כי למשטרה אין כוח אדם. יש פה שוטר אחד על שמונה יישובים והוא לא מסוגל לטפל בכל כך הרבה אירועים. אני אמור לטפל רק באירועי פח"ע ביישוב, אבל מה שקורה בשטח הוא שהרבש"צים הופכים להיות גם שוטרים".
מהמועצה האזורית גלבוע נמסר: "זוהי תוצאה ישירה וחמורה מההפקרות השוררת בכל מרחב גדר ההפרדה. נמשיך לפעול בכל החזיתות ומול כל כוחות הביטחון, כנגד האדישות שמפגינה המדינה נוכח המצב שבו לאורך כל הגדר אפשר לעבור חופשי ובאין מפריע. חשוב להזכיר כי התוצאה היא סכנה ממשית מהבחינה הביטחונית, כולל הימצאות שב"חים רבים בגלבוע, ועלייה משמעותית בפריצות ובגניבות ביישובים ובפשיעה חקלאית. והגרוע מכל, הפקרות זו יכולה לשמש בקלות כנתיב ממשי למעשי טרור. אל מול הסכנה המוחשית אנו דורשים מכוחות הביטחון לעשות מעשה, ומיד".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "השחתת הגדר ויצירת פרצות המאפשרות מעבר לשטח ישראל, מהווה סיכון ביטחוני ועבירה חמורה על החוק. לוחמי צה״ל פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב ומשתמשים במגוון אמצעים בהתאם להוראות הפתיחה באש כנגד מי שמזוהה כמשחית, מחבל ופוגע בגדר הביטחון. צה״ל ימשיך לפעול כנגד הסיכון הביטחוני הנובע מהשחתת הגדר וכניסה בניגוד לחוק למדינה".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ