שלושה שבועות וחצי לאחר מותו של ינאי רימון ז"ל בטיול במקסיקו, סבתו נעמה זוטא חברת קיבוץ רמת דוד נפרדת מנכדה האהוב.
1 צפייה בגלריה
נעמה זוטא עם נכדה ינאי רימון ז"ל. "היתה תקווה בהתחלה"
נעמה זוטא עם נכדה ינאי רימון ז"ל. "היתה תקווה בהתחלה"
נעמה זוטא עם נכדה ינאי רימון ז"ל. "היתה תקווה בהתחלה"
(צילום: אלבום משפחתי)
כזכור, ינאי רימון בן ה־25 משדרות יצא לטיול במקסיקו עם חבריו ונפל לנהר גועש. לאחר שלושה ימי חיפושים נמצאה גופתו והוא הובא לישראל לקבורה כשמאות ליוו אותו בדרכו האחרונה.
ינאי הוא בנם השני מבין ארבעת ילדיהם של נירית ודורי רימון. נירית, בתה של נעמה, נולדה וגדלה בקיבוץ רמת דוד. בילדותו ינאי היה מגיע לעיתים קרובות לבקר את סבתו בקיבוץ שמספרת על נכדה שהיה אהוב על כולם: "הוא היה ילד יפה ושמח, כולם אהבו אותו. בכל מקום שאליו הוא הגיע הוא תמיד הרים את המורל.
"לא מזמן הסתיימה השבעה וראינו את כל עם ישראל שהיה שם, גם דתיים וגם חילונים, אלפי אנשים ליוו אותו בדרכו האחרונה. כילד הוא היה מגיע לבקר הרבה בקיבוץ, בשנים האחרונות הוא פחות הגיע כי הוא היה עסוק, אחרי בית הספר ולפני הצבא הוא היה בשנת שירות בכפר הירוק ואחר כך הוא התגייס לצבא ליחידת דובדבן. אחרי הצבא הוא והחברים רצו לצאת לטייל אבל הקורונה פרצה. ברגע שהיה אפשר לצאת מהארץ הם יצאו לטייל בעולם".
סבתו של ינאי התבשרה על הטרגדיה מבתה הבכורה שבאה להודיע לה שהוא נעדר. "זה ממש אסון, לדעתי זו תאונה. הם היו ילדים שלא לקחו סיכונים מיותרים", היא אומרת, "החבר'ה שהיו איתו התחילו מיד לחפש אותו ואחרי זה הכפריים התחילו לעזור וישראלים שטיילו שם בקבוצות ומשם זה התגלגל למשרד החוץ ולהרבה מאוד אנשים. המעגלים של בתי ובעלה הם מאוד רחבים. הם זוג שמכיתה י"ב תרמו מעצמם למדינה. הם עזבו את הבית ונסעו לגור בקרית שמונה שאז היתה מופגזת בקטיושות ואחר כך בשנת השירות הלכו לגור בקיבוץ העירוני בשדרות, הם התחתנו ונשארו לגור מאז בשדרות".
היו לך תקוות שינאי יימצא בחיים?
"רציתי שהוא יחזור הביתה, שימצאו אותו והוא יחזור לישראל. בהתחלה בימים הראשונים ברור שהיתה תקווה, אבל היא נגוזה ככל שהזמן עובר ואתה מכיר קצת יותר את השטח שם. מצאו אותו די מהר, בתוך כמה ימים. טוב שמצאו אותו והביאו אותו הביתה, נצטרך ללמוד כולנו לחיות איתו אבל בלעדיו".
קראו גם >>>
עכשיו מנסה זוטא להתמודד עם האובדן ולנסות לעזור לבתה ככל יכולתה. "אני כבר לא ילדה ואני גרה בצפון והם גרים בדרום, אבל בכל פעם שיש לי אפשרות להגיע אני באה לבקר אותה ואנחנו יושבות יחד ומדברות על ינאי שלנו. נירית ודורי ימשיכו לתרום בחזרה לחברה. בתי מנכ"לית של עמותת גוונים שעוסקת בעזרה לאנשים עם מוגבלויות. בעפולה יש כמה דירות של העמותה המיועדות לצעירים עם מוגבלות וגם בחיפה וביקנעם ועתלית ובערים נוספות בכל רחבי הארץ. גם בעלה תורם לאנשים שקשה להם ומייעץ ועוזר במה שהוא יכול".