מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש הודיע השבוע כי בהנחיית השרה איילת שקד הוא יוביל מהלך לאיחוד רשויות בין המועצות האזוריות בוסתאן אל מארג' ועמק יזרעאל שיפעלו תחת מועצה אזורית אחת.
1 צפייה בגלריה
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר
(צילום: שרון צור)
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר אמר השבוע כי הוא מברך על המהלך ומתכנן לקדם אותו.
"החלוקה הזאת של רשויות על פי בסיס אתני היא לא נכונה, רשות מוניציפלית צריכה להיות על בסיס קרבה גאוגרפית והיכולת לתת שירותים לתושב", אמר בצר, "בזמנו לא חילקו את הגבולות נכון ולאורך השנים הסתבר שרשויות קטנות לא מצליחות להתרומם וסובלות מחוסר יכולת לתפקד בצורה יעילה. אני חושב שזה לא הוגן היה מלכתחילה לעשות חלוקה של יהודים-ערבים, אלא היה צריך לעשות את זה על בסיס קרבה גאוגרפית מוניציפלית וזו התפיסה שלי".
המועצה האזורית עמק יזרעאל מונה כ-44,000 תושבים והמועצה האזורית הסמוכה בוסתאן אל מארג' מונה כ-8,500 תושבים בארבעה כפרים: דחי, מצר, נין וסולם.
לתפיסתו של בצר כל הצדדים ייצאו מורווחים ממהלך כזה. "בשנים האחרונות בוסתאן אל מארג' לא מצליחה לתפקד ולהתרומם והייתה שם גם וועדה ממונה", אמר ראש המוא"ז עמק יזרעאל, "אם המועצה לא מתפקדת זה משפיע גם על השכנים כי אם לדוגמה בזרזיר ובוסתן אל-מארג' הטיפול בפסולת הגושית הוא לא טוב, אז זה זולג לשטחים שלנו ואנחנו נתקלים בבעיות הקשות בעניין הזה.
קראו גם >>
"גם הפשיעה באזור גואה ובעניין הזה אנחנו יכולים להיות יותר יעילים. בעקבות כך החליטה וועדת הגבולות לדון במעמד המועצה, האם לפרק אותה או להפוך אותה למועצה המקומית או לפזר אותה בין רשויות קטנות ואני אמרתי שזו הזדמנות לחבר את תפיסת עולמי. אני מוכן כמובן אם המדינה תעזור, לתת שירות לארבעת כפרי בוסתאן אל מארג'. אני לא כופה את דעתי, ראש מועצת בוסתאן אל מארג' גם הסכים למהלך, וועדת הגבולות אמרה שזה הגיוני. לדעתי, איחוד רשויות על בסיס יכולת לתת שירות מוניציפלי, זו בשורה נכונה. במידה וזה יצליח נוכל להוות דוגמה לרשויות אחרות"
יש לך במליאה רוב לאשר את ההחלטה הזו?
"דיברתי כבר פעמיים במליאה שלנו על הנושא וברגע שיהיה אישור אני אבוא גם עם נימוקים. עשיתי עבודת חקר מה ההשפעה על המועצה מבחינה כלכלית ואין נזק כלכלי למועצה שלנו. לכן אני חושב שזה דבר שכולנו נצא מורווחים ממנו. גם היום יש לנו שני יישובים ערביים במועצה ובית ספר ערבי ואני מכהן בנוסף כיו"ר וועדת היזרעאלים שכוללת גם את כעביה חג'אג'רה וזרזיר. זרזיר לא רצו איחוד רשויות וכעביה רצו ואחר כך התחרטו".
עבד זועבי, ראש מועצת בוסתאן אל מארג': "אנחנו עדיין לא קיבלנו שום עדכון ממשרד הפנים בנושא איחוד הרשויות וכשהוא יגיע נדון עליו בזמנו. נכון להיום הוועדה הגאוגרפית החליטה לשנות את המעמד המוניציפלי שלנו ממועצה אזורית למועצה מקומית. התכנסנו מליאת המועצה והחלטנו פה אחד ליישם את החלטת הוועדה הגאוגרפית".