פשיעה חקלאית וגניבות חקלאיות הפכו למכת מדינה, והחקלאים המגדלים את יבולם בעמל רב, הם הנפגעים העיקרים ממנה. במועצה האזורית בני שמעון החליטו לצאת למאבק נגד העבריינים ולתת מענה לתושבי המועצה, עליהם נמנים גם חברי וחברות שבעת הקיבוצים שבתחומה. במועצה הוקמה לאחרונה יחידת שיטור שתעסוק באכיפת החוק ושמירה על הסדר הציבורי בדגש על השטחים החקלאיים.
2 צפייה בגלריה
יחידת השיטור החדשה
יחידת השיטור החדשה
יחידת השיטור החדשה
(צילום: דנה שמח דוברת מ.א בני שמעון)
שטח מועצת בני שמעון משתרע על כ-440 אלף דונם ובתחומה שבעה קיבוצים: בית קמה, דביר, חצרים, כרמים, להב, משמר הנגב, קיבוץ שובל וקיבוץ שומריה. זאת בנוסף למושבים נבטים, תאשור, תדהר, ברוש והיישוב הקהילתי גבעות בר.
תושבי המועצה מקווים שיחידת השיטור תיתן מענה ותמגר את התופעה שממררת את חייהם. "זה צעד נכון ומתבקש אבל זה לא מספיק", אמר אחד מתושבי המועצה ל"מיינט הקיבוץ", והסביר: "רשויות האכיפה חייבות לעבוד ביחד ולהילחם מלחמת חורמה בעברייני רכוש שפוגעים בכל חלקה טובה".
היחידה החדשה תעסוק בפעילות כנגד עברייני רכוש וסדר ציבורי במרחבים החקלאיים הנרחבים במועצה. תחומי העיסוק המרכזיים שלה הם:
פשיעה סביבתית (כגון השלכת פסולת בשטחים פתוחים ושריפת פסולת)
נסיעה פרועה של כלי שטח בשטחים פתוחים תוך סיכון אוכלוסייה ופגיעה בשדות ובטבע.
פשיעה חקלאית, גניבות חקלאיות של ציוד ויבול והשחתתם.
ונדליזם בכבישים תוך נסיעה פרועה ומסוכנת.
מפגעי בעלי חיים גדולים המשוטטים בכבישים (גמלים, סוסים ופרות).
שמירת חוק וסדר במתחמים המסחריים בתחנות הדלק במועצה.
מניעת הצתות או רשלנות באש ביערות ועוד.
לשוטרי ופקחי היחידה יש את הסמכות לתת דו"חות וקנסות למפרי הסדר הציבורי.
2 צפייה בגלריה
מקבלים את פני יחידת השיטור החדשה
מקבלים את פני יחידת השיטור החדשה
מקבלים את פני יחידת השיטור החדשה
(צילום: דנה שמח דוברת מ.א בני שמעון)
קראו גם:
ראש המועצה, ניר זמיר: "בחודשים האחרונים עלה הצורך להגביר את הבטחון האישי של תושבי המרחב בעקבות שורה של ארועים שהשפיעו על אורח החיים הקהילתי שלנו. אני גאה להיות ראש המועצה הראשון שחונך יחידת שיטור מועצתית ראשונה בארץ. תוספת הכוח הזו תהווה מכפיל כוח במרחב ותפעל לצמצום עברות האלימות והפשיעה בבני שמעון ובאזור כולו.
"היחידה מורכבת מצוותים של פקחים בשירות המועצה ושוטרי מג"ב שיפעלו לצמצום ולמניעה של תופעות אלימות ועבירות איכות חיים באזור ותאפשר לנו להתמודד עם עבירות ופשיעה במועצה שלנו ובנגב ולהתאים את האכיפה והשיטור לאתגרים המקומיים. זה צעד שיסיע מאוד להגברת הביטחון האישי של התושבים שלנו.
"היכולת שלנו להוציא לפועל במהירות ובמקצועיות את הקמת יחידת השיטור המועצתית התאפשרה בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן ומקצועי ממשטרת ישראל, מג"ב ואנשי המשרד לביטחון פנים שעבדו במהירות יחד עם עובדי המועצה ועל כך מבקש להודות להם מקרב לב. יש לנו משטרה ומג"ב מצוינים".