המועצה האזורית עמק יזרעאל קיבלה בשנה שעברה אישור והכרה רשמית - 'סמל מוסד' - לפתיחת בית ספר לחינוך מיוחד עבור בני נוער על הרצף האוטיסטי, שיספק מענה מכיתה ז' ועד גיל 21. בית הספר 'העמק', בניהולה של שמרית אפרתי, פעל במהלך השנה החולפת בתוך בית הספר התיכון 'העמק המערבי' בקיבוץ יפעת. בשנה הקרובה יעתיק בית הספר את מיקומו לקיבוץ מזרע, וישכון לצדו של בית הספר 'עמקים תבור'.
1 צפייה בגלריה
שמרית אפרתי
שמרית אפרתי
שמרית אפרתי
(צילום: נחום סגל)
שמרית אפרתי, מנהלת בית הספר: "אנחנו גדלים ומתרחבים ומזרע הוא מקום שיכול לאפשר לנו את ההתפתחות והצמיחה של בית הספר. אנחנו בית ספר צומח, כיום מתחנכים בו 25 תלמידים ובשנה הבאה ילמדו בו כ־35 תלמידים".
בית הספר החדש יפעל במודל של השתלבות עם בית הספר 'עמקים תבור'. "ההשתלבות שהיתה לנו עם בית הספר העמק המערבי היתה טבעית", אומרת אפרתי, "בית הספר התחיל עם כיתת תקשורת אחת שגדלה לשתי כיתות, ובשנה השלישית הפכנו לבית ספר. 'העמק המערבי' הביאו את הרעיון ותמכו בו. הלב שלהם היה פתוח כל הזמן. עכשיו במזרע נהיה גם חלק מהקמפוס של בית הספר עמקים תבור. אנחנו עוברים דירה באותו מודל. מה שעשינו בעמק המערבי נעשה גם בעמקים תבור, יהיו גם שיתופי פעולה של ההנהלות. גם הקהילה תומכת מאוד במהלך שנעשה בשיתוף החינוך ההתיישבותי, המועצה האזורית עמק יזרעאל ומשרד החינוך".
קראו גם >>>
אפרתי, תושבת עפולה, עבדה בתפקידה הקודם כסגנית מנהלת בית הספר 'רוטמן-כדורי' לתלמידים על הרצף בתפקוד בינוני-נמוך. קודם לכן עבדה כ־10 שנים בבית הספר 'עמקים תבור' כרכזת חינוך מיוחד. "עכשיו אני חוזרת לעמק. לנהל בית ספר כזה זו זכות גדולה בשבילי. אנחנו חלק מהקהילה הרחבה של עמק יזרעאל בכלל ושל בית ספר 'העמק' בפרט: תלמידים, הורים וצוות".
ההכנות לפתיחת שנת הלימודים בעיצומן ובית הספר 'העמק' במזרע נמצא בימים אלו בשיפוצים המלווים על ידי מחלקת ההנדסה ומחלקת החינוך של המועצה. תוכנית הלימודים של בית הספר היא ייחודית ומותאמת לצורכי כל תלמיד.
אפרתי: "אנחנו בונים תהליכים בצורה מאוד עדינה ורגישה וכל הזמן מתמקצעים ומשתדרגים בהתמקצעות שלנו בהתאמה לתלמידים שלנו ולצרכים שלהם, כדי להיות רלוונטיים ולהתאים את עצמנו למיומנויות המאה ה־21".