ראשי ההנהגה החקלאית לוקחים את המאבק נגד הרפורמה בחקלאות צעד אחד קדימה. אתמול (שלישי) הכריזו כי הם יוצאים בקמפיין דיגיטלי חדש נגד הממשלה, תחת הכותרת "אם אין חקלאות - אין עצמאות"
1 צפייה בגלריה
המחאה נגד הרפורמה מתגברת
המחאה נגד הרפורמה מתגברת
המחאה נגד הרפורמה מתגברת
(צילום: רפי בביאן, באדיבות התנועה הקיבוצית)
קראו גם:
על רקע חתימת השרים על צווי הייבוא של הדבש, הביצים, הדגים הבשר ושמן הזית, וכוונתם של שרי האוצר והחקלאות לחתום גם על צווים להפחתת המכסים על ייבוא של פירות וירקות, החליטו ראשי ההנהגה החקלאית לצאת בקמפיין נגד הממשלה בראשות נפתלי בנט.
"ההחלטה לחסל את החקלאות דווקא בימים שבהם המלחמה באוקראינה ממחישה את השלכות חיסול הייצור המקומי", הם טוענים. לדבריהם, אם אכן הצעד ייצא לפועל, הוא עלול לפגוע בעשרות אחוזים בהכנסות של חקלאי הנגב, עוטף עזה, הגליל העליון ורמת הגולן, ויעלמו שטחי גידול עצומים של פירות וירקות.
בהנהגה החקלאית מציינים עוד: "הממשלה בראשות בנט החליטה להוציא גזר דין מוות כנגד החקלאות הישראלית ולהפקיר את ביטחון המזון בישראל בידי זרים, בשעה שהעולם כולו פועל הפוך לאור משבר האקלים והמלחמה באוקראינה. החקלאות הישראלית אינה שונה ממחסני חירום של דלק או תחמושת. היא הביטחון של כל אחת ואחד מאיתנו בכל מזג אויר, בכל מצב ביטחוני, בחירום ובשגרה. מי שמחזיק באמצעי הייצור יעמוד גם מול הגדול שבמשברים".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר קורא לראש הממשלה נפתלי בנט להתערב מיידית במשבר החקלאות ולקחת אחריות על השלכות המהלך: "בנט, עתידה של בחקלאות בגבולות המדינה, היא באחריותך. אם תיפגע פגיעה אנושה, תיזכר לדיראון עולם". מזכ"ל התנועה הקיבוצית פנה גם לסיעות האופוזיציה: "החקלאות הישראלית שייכת לכלל חלקי העם. יש חקלאים בוחרי ליכוד וש"ס לצד חקלאים בוחרי מר"צ והעבודה. החקלאות הישראלית היא בסיס הכוח של מדינת ישראל העצמאית. עמדו לצד החקלאים".
שרה עברון, מזכ"לית הקיבוץ הדתי, הביעה אף היא דאגה: "אנו חשים מכה כואבת של חוסר אמון ואובדן אמונה בהתיישבות החקלאית בארץ ישראל, עם פרסומו של הדוח המעוות על פער התיווך בחקלאות. פער התיווך הוא נושא כאוב לחקלאי ישראל שנים רבות".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ