ראשי הרשויות באזור קיימו השבוע כנס חירום בנושא המאבק להפוך את בית חולים העמק למרכז רפואי גדול ומשודרג.
1 צפייה בגלריה
כנס החירום של ראשי הרשויות בבית חולים העמק
כנס החירום של ראשי הרשויות בבית חולים העמק
כנס החירום של ראשי הרשויות בבית חולים העמק
(צילום: עיריית עפולה)
בכנס החירום השתתפו רופאים בכירים מבית החולים ובין היתר ראשי הרשויות הבאים: ראש העיר עפולה אבי אלקבץ, ראש המוא"ז עמק יזרעאל אייל בצר, ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה, ראש המוא"ז הגלבוע עובד נור, ראש העיר יקנעם עילית סימון אלפסי ואחרים.
המשבר בבית חולים העמק פרץ לאחרונה לאור ההבנה כי יש תהליכים הפוגעים בהתפתחות בית החולים ופוגעים ביכולת לתת שירות מיטיבי לתושבי האזור. כידוע, לפני כשנה הבטיח מנכ"ל כללית הקודם פרופ' אהוד דוידסון על שדרוג בית החולים בתוך חמש שנים - הוספת מיטות אשפוז ופתיחת מחלקות שלא קיימות היום כמו צנתורי מוח, ניתוחי ראש וניתוחי לב. אך לאחרונה הודיעה מנכ"לית 'כללית' הנוכחית, רות רלבג, כי התוכנית לא תצא אל הפועל בשנים הקרובות ועוררה כעס רב מצד רופאי בית החולים וראשי הרשויות באזור.
קראו גם >>>
בתום כנס החירום הוחלט על הקמת צוות פעולה בראשותו של ראש המוא"ז עמק יזרעאל אייל בצר ובהשתתפות ראשי הרשויות של יקנעם עילית, מגדל העמק, עפולה ויפיע, שיפעל לקידום בית החולים מול קופת חולים 'כללית'.
"מי שעורר את הנושא היו מנהלי המחלקות בבית החולים. יש משבר כרוני בבית החולים והם זימנו אותנו ראשי הרשויות", אמר ראש המוא"ז עמק יזרעאל אייל בצר, "לטענת הרופאים קופת חולים כללית מקפחת את בית החולים. הם הציגו לנו את הנתונים וראינו את הבעיות שיש. בית החולים משרת כ־700 אלף תושבים ולא ייתכן שאם אדם קיבל אירוע מוחי ויגיע לעמק יעבירו אותו לבית חולים רמב"ם בתקווה שיש שם מקום. ואם אין שם מקום? הסיכוי שלו לשרוד נמוך. למה אנשים באזור שלנו חיים פחות מאנשים מהמרכז - פער של ארבע שנים לטובת מי שחי במרכז הארץ".
לדברי בצר הרופאים בכנס גם הציגו את הבעיה שצפויה להיות עם מרכז הסרטן החדש שנבנה בימים אלו וצפוי להיפתח בעוד כשנתיים. "הם אמרו לנו שהוא יהיה פיל לבן", אמר בצר, "המקום צריך להיפתח בעוד כשנתיים ועדיין לא דאגו לתקנים ולא הכשירו עוד צוותים. שמענו מהרופאים דברים מזעזעים ולכן אמרנו כולנו עד כאן. אנחנו לא נגד אף אחד, אנחנו בעד התושבים שלנו".
מיד לאחר הכנס זימן בצר פגישה עם מנכ"לית הכללית שתתקיים ב־15 בחודש. "אחד הרופאים אמר לנו בכנס: 'אנשים מתים בשקט'. לקראת הפגישה עם המנכ"לית של כללית נעשה עבודת הכנה כדי שלא ימרחו אותנו. אני גם אדרוש שיו"ר כללית יוחנן לוקר גם כן יגיע. אם לא נעשה רעש עכשיו נמשיך למות בשקט ולזה אנחנו לא מוכנים".
מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "כללית מחויבת כבעבר וללא עוררין לפיתוח בית החולים ולבריאותם של תושבי האזור. תוכנית הפיתוח של המרכז הרפואי העמק נמשכת כאשר תנופת הפיתוח נראית כבר בשטח ובראשה הקמתו של מרכז הסרטן המתקדם בישראל בית שולמית, אשר פתיחתו צפויה בתוך כשנה. בנוסף מתקדמות כל התוכניות הנוספות כמו פתיחת חדרי ניתוח חדשים ומתקדמים, מערך טיפול נמרץ חדש, יחידות מתמחות חדשות, הוספת תקני כוח אדם, הצטיידות בטכנולוגיות מהמתקדמות הקיימות וכמובן גיוס מומחים הטובים בתחומם. תמיכת ראשי הרשויות בעמקים ובגליל חשובה לעתידו ולפיתוחו של המרכז הרפואי העמק ולכן בימים הקרובים תיפגש הנהלת הכללית עם ראשי הרשויות ותציג בפניהם את תוכנית הפיתוח המעודכנת והמפורטת של המרכז הרפואי העמק".