חודש לאחר התאונה הקטלנית שבה נהרגה סגן עמית איטח בכביש 899 ועוד שניים נפצעו, עו"ד ראפע אסלאן הסגיר עצמו לידי המשטרה. אסלאן, בנו של פייסל, בעלי 'שוק פייסל הגדול' בנהריה, הוא זה שלטענת המשטרה נהג ברכב שגרם לתאונה הקטלנית. עו"ד אסלאן היה דרוש לחקירה מאז המקרה, אבל נעלם מיד לאחר התאונה, ורק השבוע הסגיר את עצמו, באמצעות עורכי דינו, משה גלעד ושלומי שרון.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 899
זירת התאונה בכביש 899
הרוגה ושני פצועים. זירת התאונה ליד יערה, 6.2.22
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה אירעה ב-6 בפברואר, בשעה 00.33, בכביש 899 סמוך למושב יערה. מכונית מסוג קיה סטתה מנתיב ביציאה מעקומה ימינה, תוך חציית קו הפרדה והתנגשה חזיתית ברכב יונדאי שבו נסעה הקצינה עמית איטח ז"ל מקיבוץ אדמית ושני חיילים נוספים. אחד הפצועים, שהיה החבר של הקצינה, נפגע באורח קשה, והיה מונשם ומורדם עד השבוע, ולאחר שהתעורר הועבר לשיקום לתל השומר, כשמצבו כבר מוגדר קל.
חוקרי המשטרה שהגיעו למקום לא מצאו את הנהג של רכב הקיה. רק אחרי כמה שעות התייצב נאסר אסלאן, בן אחר של פייסל אסלאן, בתחנה וטען שהוא זה שנהג ברכב בעת התאונה. אח נוסף, חליל, נעצר גם הוא בזירת התאונה.
3 צפייה בגלריה
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
המשטרה טענה כי לא נאסר נהג במכונית בעת התאונה אלא אחיו, עו"ד ראפע, ובאחת מבקשות המעצר היא ציינה באילו סעיפים הוא חשוד: הפקרה לאחר פגיעה, המתה בקלות דעת, גרימת מוות ברשלנות, נהיגה תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים, ומהירות בלתי סבירה - סטייה מנתיב הנסיעה.
גם האב, פייסל, נעצר בחשד לשיבוש הליכים, אבל בסופו של דבר גם האב וגם שני האחים האחרים שוחררו ממעצר, כאשר במקביל המשטרה המשיכה לחפש אחר האח ראפע.
3 צפייה בגלריה
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
(צילום: עמית מגל)
השבוע הוא הסגיר עצמו למשטרה, והיום (רביעי) יובא להארכת מעצרו, בבית משפט השלום בעכו.
עורכי הדין משה גלעד ושלומי שרון, המייצגים את המשפחה: "פייסל אסלאן הידוע בכינויו פייסל הגדול, הסגיר את בנו באמצעותנו לידי המשטרה.
"פייסל מודע לחשדות החמורים המיוחסים לבנו, אולם מתוך אמון במערכת המשפט בישראל, הוא מאמין כי בתום החקירה יתבהר כי בנו ראפע לא ביצע את העבירות המיוחסות לו, ובכך גם אנו משוכנעים".