לפני חמש שנים קיבוץ מענית הנמצא במועצה אזורית מנשה, החל בתהליך צמיחה קהילתית. מאז נבנו שתי שכונות חדשות ואליהן נקלטו כ-50 משפחות. לאחרונה, ובפעם השלישית, נערך טקס הנחת אבן הפינה לשכונה נוספת בקיבוץ, שלב ג' של פרויקט הצמיחה הדמוגרפית – שכונת "הגינה" אליה ייקלטו 27 משפחות. טקס הנחת אבן הפינה התקיים בשטח אתר הבנייה של השכונה החדשה, בנוכחות המשפחות הוותיקות והנקלטות, מנהלת הקיבוץ ונציגי חברת "קורום".
2 צפייה בגלריה
קיבוץ מענית
קיבוץ מענית
קיבוץ מענית
(צילום: פרטי)
נכון לסוף 2021, לאחר בניית שכונת "הבנים" ושכונת "חביבה" החדשות, חיים במענית מעל 850 אנשים ומתוכם 254 חברי וחברות קיבוץ. מגמת הצמיחה שהקיבוץ עובר בשנים האחרונות, מחזירה רבים מבני ובנות הקיבוץ אל השכונות החדשות וכעת גם אל שלב ג' של הבנייה בקיבוץ.
ראש המועצה האזורית וחבר קיבוץ מענית אילן שדה: "בהחלט צריך לברך על החזרה של הבנים, הבנות, הנכדים והנכדות לקיבוץ מענית ועל כך שהם בונים כאן את ביתם. אנחנו צומחים, גדלים ובהתאם לכך מפתחים את מערכות החינוך שלנו, כדי לספק לילדי הקיבוץ את החינוך הטוב ביותר שהוא גם מנוע הצמיחה של המועצה".

2 צפייה בגלריה
קיבוץ מענית
קיבוץ מענית
קיבוץ מענית
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מנכ"ל קורום נמרוד רבר בירך את חברי וחברות מענית בטקס: "זוהי הפעם השלישית בה קהילת מענית בוחרת בנו לצמיחה משותפת, וההתרגשות היא גדולה. התחלנו את דרכנו בשכונת "הבנים", המשכנו בשכונת "חביבה" והיום אנו גאים לעמוד שוב בקיבוץ, כשלפנינו הולכים וצומחים הבתים בשכונת "הגינה", השכונה השלישית שאנו בונים יחד. אני מקווה שנמשיך לראות כאן תמיד התקדמות טובה ויעילה של הפרויקטים שלנו בקיבוץ. עבודה משותפת ואמון הם המפתח לעבודה בקהילה. אני מודה לכל אחד ואחד על תרומתו וחלקו בפרויקט".