ד"ר אסף בן ברק (71) מקיבוץ בארי שבמועצה האזורית אשכול נהרג ביום שני האחרון במהלך טיול אתגרי באזור אגם טיליצ'ו ברכס האנאפורנה שבנפאל. על פי ההערכות, הרופא נהרג כתוצאה ממפולת סלעים בעת שטיפס לגובה של כ- 1,000 מטרים.
3 צפייה בגלריה
ד"ר אסף בן ברק ז"ל
ד"ר אסף בן ברק ז"ל
ד"ר אסף בן ברק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בהודעת משרד החוץ נמסר, כי "במהלך טרק באזור האנאפורנה נהרג ד"ר אסף בן ברק. הוא נפגע במהלך מסלול אתגרי, הכולל טיפוס בגובה רב באזור טיליצ'ו".
ד"ר בן ברק היה רופא משפחה מוכר ומוערך באזור הנגב ועבד במרפאות שירותי בריאות כללית בשדרות ובמרפאת צוחר שבמועצה האזורית אשכול. הוא היה חובב ספורט וטיולים ולדברי מכריו, נפאל היתה עבורו יעד מועדף לטיולים. עוד סיפרו, כי במהלך הטיול הוא העניק סיוע רפואי למטיילים אחרים שנזקקו לעזרה. הוא הניח אחריו את רעייתו סמדר, שני ילדים וארבעה נכדים.

3 צפייה בגלריה
רכס האנפורנה
רכס האנפורנה
רכס האנאפורנה
(צילום: אדווה חולי)

ד"ר בן ברק נולד בקיבוץ חניתה. אביו, איתמר בן ברק, היה ממייסדי הקיבוץ ובמלחמת העצמאות שירת כמפקד פלוגה בחטיבת כרמלי. האב השתתף בסיום מלחמת העצמאות במשלחת לשביתת הנשק מול הסורים ובשנת 1949 היה מפקד גדוד באזור אילת, הנגב והערבה. בשנת 1956 חזר אביו לשירות קבע כמפקד הנח"ל. בן דודו של אסף ז"ל הוא חה"כ רם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון. ד"ר בן ברק ז"ל התגורר בקיבוץ בארי ב- 30 השנים האחרונות ושימש במשך עשרות שנים כרופא בקהילה.
"אסף היה רופא מסור מאין כמותו למטופליו", סיפר למיינט באר-שבע והנגב אורי חוטר ישי, בן משפחתו. "היו לו הרבה מטופלי בית באזור הנגב. הוא אהב לטייל בארץ ובעולם. הוא טייל גם בדרום אמריקה ובאפריקה, אך נפאל הייתה הפייבוריטית שלו. הוא היה דמות מוכרת בנפאל עקב העובדה שתמיד נשא עימו בטיולים תיק עם תרופות וחומרי חבישה, וסייע למטיילים בכל מקום שטייל. גם בטיול האחרון בחייו הוא הספיק טרם קיפח את חייו לסייע למטיילים שנזקקו לסיוע רפואי".

3 צפייה בגלריה
ד"ר אסף בן ברק ז"ל
ד"ר אסף בן ברק ז"ל
ד"ר אסף בן ברק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

חוטר ישי מוסיף ומציין, כי ד"ר אסף בן ברק טס לפני כשבועיים לנפאל והספיק לעשות מספר 'טרקים', וכי מצא את מותו בטיול האחרון ברכס האנאפורנה. "כל השנים", הוא מספר, "אסף חלם להגיע לאגם טיליצ'ו שברכס האנאפורנה והוא היה בדרך להגשים את חלומו. במהלך כל הטיול האחרון הוא היה בקשר עם אשתו ועם ילדיו. הוא סיפר שהוא מאד נהנה וכי הנופים אליהם הוא נחשף ממש מדהימים. הוא גם שיתף שאמנם קצת קשה לו, אבל ציין כי הוא פייטר ומסתער קדימה. כאשר ניתק עמו הקשר, ידענו שהוא יצא ל'טרק' וקישרנו את חוסר הקשר בכך שאולי אין קליטה באזור בו הוא נמצא. אתמול (שלישי) התבשרנו על מותו הטרגי. אנחנו נזכור אותו כאיש משפחה מסור. עד יומו האחרון הוא התנדב לשירות מילואים חרף גילו. לאחרונה הוא אף עשה שירות מילואים כרופא בחרמון. הוא גם היה מתנדב בתחום הרפואה".
מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "המועצה כואבת את מותו הטרגי של ד"ר אסף בן ברק בתאונה שהתרחשה אתמול ברכס האנאפורנה בנפאל. המועצה מחבקת ומשתתפת בצערה העמוק של המשפחה ושל כל קהילת בארי ותלווה את המשפחה ככל שיידרש".
אנשי חב"ד בנפאל הגיעו לשטח בו נהרג ד"ר אסף בן ברק וסייעו בפינוי גופתו. טרם נקבע מועד הלווייתו.