נס גדול. במהלך סופת הברקים שהתחוללה בסוף השבוע שעבר בשמי הנגב, פגע ברק בעץ דקל בשכונת מגורים בקיבוץ צאלים שבמועצה האזורית אשכול. פגיעת הברק גרמה לשריפתו של העץ הנישא לגובה של כשבעה מטרים. עץ הדקל שנפגע מהברק נטוע במרחק של כשני מטרים מבית מגורים של אחד מחברי הקיבוץ, ולמרבה המזל, איש לא נפגע ולא נגרם נזק לבית.
1 צפייה בגלריה
עץ הדקל נשרף כתוצאה מפגיעת הברק
עץ הדקל נשרף כתוצאה מפגיעת הברק
עץ הדקל נשרף כתוצאה מפגיעת הברק
(צילום: אמיר הפטל)
"הברק פגע בצמרת הדקל הסמוך לחדר השינה והדליק את הענפים היבשים של העץ", מספר בועז קרצ'מר, חבר הקיבוץ. "זו הייתה שריפה גדולה ומרשימה והעץ נראה כמו לפיד בוער. פגיעת הברק גררה אחריה קול נפץ אדיר. האמת היא שלא התעוררתי מה'בום' שנשמע, ורק כשהשכנים התעוררו ומיהרו להעיר אותי, הבנתי מה קורה באירוע החריג והנדיר הזה. באמת נס גדול שזה נגמר רק בשריפת העץ".
"היה כאן נס גדול", מוסיף אחד השכנים, "עץ הדקל נטוע בסמוך מאוד לבית המגורים ולידו נטועים עוד מספר עצים שכלל לא נפגעו. הברק פגע נקודתית רק בעץ הדקל שעלה מיד באש. זה היה נראה כמו סיכול ממוקד של העץ. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הברק היה מחטיא ופוגע בבית המגורים. היה כאן מזל גדול".

קראו גם:

עד אשר הגיעו לוחמי האש התגייסו כמה חברי קיבוץ כדי לכבות את השריפה ולמנוע את התפשטותה. כדי לכבות את השריפה הפעילו חברי הקיבוץ את הממטרות והסתייעו בצינורות גינה. עם הגעת כוחות הכיבוי למקום כובתה השריפה כליל.