מועצת רשות המים אישרה את אופן חיבור האזורים המנותקים באזור מעלה הכינרת והעמקים המזרחיים (עמק חרוד, עמק המעיינות ובקעת הירדן) למערכת הארצית. באזורים הללו נמצאים גם קיבוצים רבים.
2 צפייה בגלריה
הכנרת
הכנרת
הכנרת. למען הדורות הבאים
(צילום: יוסי וקנין)
מרשות המים נמסר כי מטרת חיבור אזורים אלו למערכת הארצית היא להבטיח את אספקת המים לחקלאות באזורים הסובלים ממצוקה ומחסור בתקופות שחונות. במקביל, ישנה חשיבות רבה בשמירה על הכנרת באמצעות תגבור תחלופת המים וקיצור זמן שהות המים בכנרת, מהלך שיאפשר להחזיר לכנרת את יציבותה האקולוגית.
החלופה שנבחרה ואושרה על ידי מועצת רשות המים לחיבור העמקים המזרחיים הינה חלופה המשלבת שני חיבורים: האחד באמצעות הכנרת והשני באמצעות חיבור ישיר למערכת הארצית מצינור המוביל הארצי שחוצה את עמק יזרעאל בסמוך לכפר יהושע.
2 צפייה בגלריה
גיורא שחם
גיורא שחם
גיורא שחם
(צילום: רשות המים)
קראו עוד:
מנהל רשות המים ויו"ר המועצה גיורא שחם ביקש מחברי המועצה לשקול בראש ובראשונה את השיקול של הבראת הכינרת ושמירה על בריאותה. "שימור הכינרת לדורות הבאים צריך להיות השיקול המכריע כאשר באים להחליט על האופן בו נספק מים בחלקה המזרחי של ישראל. יש לנו חובה וגם זכות להשפיע על מהלך שייטיב עם הדור הבא״.
החלופה שנבחרה לחיבור האזורים המנותקים לקחה בחשבון את השיקולים הכלכליים כמו גם שיקולים רוחביים, המבטאים ראיה כוללת של קידום מטרות משק המים בישראל.
עוד כתבות בערוץ חדשות מיינט העמק