הקמפיין - "דווקא עכשיו עוברים לקיבוץ", הושק השבוע ברשתות החברתיות. חברת קורום הנדסה וניהול, יוזמת הקמפיין, פונה למשפחות הרבות המתעניינות במעבר מהעיר לקיבוץ בעקבות מגפת הקורונה.
"במהלך תקופת הקורונה אנחנו עדים לעלייה משמעותית של משפחות המתעניינות במעבר מהעיר לקיבוץ", מציין נמרוד רבר, מנכ"ל קורום, חברה המתמחה בהצמחת קהילות ובנייה במרחב הכפרי.
2 צפייה בגלריה
פרויקט בקיבוץ נירים
פרויקט בקיבוץ נירים
פרויקט בקיבוץ נירים
(צילום: קורום)
"אחת הסיבות לכך היא הרצון להשתייך לקהילה מלוכדת בעלת חוסן חברתי שתוכל להתמודד בהצלחה עם האתגרים שתקופת הקורונה מציבה. הסגר שנכפה על המשפחות שגרו בעיר חידד את הרצון שלהן לצאת למרחבים הפתוחים ולהתאוורר בטבע. כמו כן, יוזמות קהילתיות רבות שצמחו במהלך התקופה המחישו ביתר שאת את החוסן של חברה מגובשת והצורך בהשתייכות לקהילה תומכת עם ערבות הדדית ועזרה למי שנפגע".
קראו גם:
בעשור האחרון עשו הקיבוצים שינויים גדולים בתחומי חיים רבים. השינויים הגלובליים והלאומיים הובילו את הקיבוצים להתאים את צורת החיים לצרכים המשתנים של האוכלוסייה ולהסתגל אליהם תוך כדי שמירה על המורשת הקיבוצית רבת השנים ועל ערכי השיתוף והערבות ההדדית. בתוך כך מקיים הקיבוץ יחידה אוטונומית בכל היבטי החיים - תעסוקה, חינוך, חברה, בילוי ופנאי, ונותן מענה לצרכי הפרט והקהילה במקום אחד – יתרון בולט במיוחד בתקופת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
פרויקט בקיבוץ גבולות
פרויקט בקיבוץ גבולות
פרויקט בקיבוץ גבולות
(צילום: יוני בקנין)
ניתן להצטרף לעשרות פרויקטים של בנייה וקליטה בקיבוצים ברחבי הארץ בכלל ובקיבוצי הנגב המערבי ועוטף עזה בפרט כמו ארז, נירים, גבולות, רעים. השכונות החדשות נבנות בתחומי ה"קו הכחול" ומתאפיינות בבנייה כפרית, המותאמת לסגנון האדריכלי של הקיבוץ. תהליך הקליטה והבנייה מתחיל בו-זמנית ומאפשר למשפחות להיות שותפות בחיי הקהילה וללוות את הבנייה מקרוב.
ניהול הפרויקטים נעשה על פי מודל משולב הכולל את ארבעת ההיבטים השונים של הקליטה והבנייה: משפטי-ארגוני-רישוי, כלכלי-פיננסי, פיזי-הנדסי וחברתי-קהילתי. המודל נותן מענה שלם ומקצועי לבונים ולמנהלת הקיבוץ החל משלב התכנון, דרך שלב הביצוע ועד לקבלת המפתחות לבתים זאת תוך ליווי ופיקוח רצוף לכל אורך התהליך.
כל העדכונים - חדשות הקיבוץ