ארבע נשים ו־35 גברים קיבלו את כנפי הטיסה בבסיס חיל האוויר בחצרים, בטקס סיום קורס טיס מספר 182. הטקס התקיים בסימן 40 שנים למבצע ׳אופרה׳, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק, במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין (בפעם האחרונה בתפקיד), ראש הממשלה, נפתלי בנט (בפעם הראשונה בתפקיד), שר הביטחון, רא"ל (במיל') בני גנץ, סגן הרמטכ״ל, האלוף אייל זמיר, מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, מפקדים, משפחות הבוגרים ואורחים נוספים.
1 צפייה בגלריה
עם כיוון השעון: סגן י', סגן א', סגן נ' וסגן מ'
עם כיוון השעון: סגן י', סגן א', סגן נ' וסגן מ'
עם כיוון השעון: סגן י', סגן א', סגן נ' וסגן מ'
(צילום: באדיבות דובר צה"ל)

בני הקיבוצים שסיימו את קורס טיס 182

סגן י', טייסת קרב, בת 22, מתגוררת בקיבוץ במועצה אזורית גזר. בתיכון הייתה חניכה בנוער העובד והלומד. היא התגייסה תחילה לקורס 180 ולקראת סוף הקורס היא ביצעה תפקידי פיקוד שונים בבית הספר לטיסה. לאחר מכן חזרה לקורס 182, אותו היא סיימה בתחושה שהיא נמצאת במקום הנכון. 
סגן מ', טייס תובלה, בן 21, מתגורר בקיבוץ במועצה האזורית גליל עליון. אביו של מ' שירת במשך 23 שנים בחיל האוויר. אחיו התאום של מ' שירת בחטיבת הצנחנים וכיום נמצא בקורס טיס בשלב הבסיסי. לאחר התיכון עשה שנת שירות בתנועה הקיבוצית בכפר לנוער בסיכון, שם היה אחראי על 44 חניכים בכיתה י"א.
קראו גם:
סגן א', נווט קרב בן 22, מתגורר בקיבוץ במועצה אזורית רמת הגולן. עוד אחד מאחיו נמצא היום בקורס טיס, במחזור 186 שיסיים בעוד מספר שנים. הוא היה חניך בתנועת הנוער בני המושבים ובתכנית "קשת" של מכינת תבור. לאחר התיכון יצא לשנה במכינה הקדם צבאית 'עין פרת'.
סגן נ' נווט קרב בן 23, מתגורר בקיבוץ דתי במועצה האזורית עמק המעיינות. בתיכון הרחיב פיזיקה, היה חניך בבני עקיבא ואף הדריך שנתיים. לאחר סיום הלימודים היה במכינה במשך שנה וקצת. נ' התחיל במגמת מסוקים, והוסב בשלב הראשוני למגמת נווטי קרב. עם נ' מסיימים שלושה מחבריו אשר למדו עמו במכינה. 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך את מסיימי קורס טיס 182: "התנועה הקיבוצית גאה, אך לא מופתעת. ברכות מקרב לב וטפיחה עזה על השכם לבני הקיבוצים בוגרי קורס הטיס. זה לא חדש ולא מפתיע שבני הקיבוצים מייצגים אותנו בכבוד, על הבמה הלאומית. ברכה מיוחדת לי' שהשלימה מסלול ארוך במיוחד ומצטרפת ללהק המצומצם של טייסות הקרב. אחוז בנות הקיבוץ בקבוצה הזאת חורג מכל פרופורציה בהשוואה לחלקנו בציבור הכללי. שאפו ענק לטייסים הטריים, להורים הגאים וגם לקיבוצים ולחינוך הקיבוצי!".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ