שלוש שנים אחרי שהעפילה לליגה הלאומית הצליחה קבוצת הכדוריד הפועל חבל אילות לעשות היסטוריה ולהעפיל לראשונה בתולדותיה לליגת העל. הקבוצה מקיבוץ יטבתה הביסה בחוץ את הפועל רמת־גן 18:32 והבטיחה את העלייה מחזור אחד לפני סיום הפלייאוף העליון.
2 צפייה בגלריה
חוגגים את העלייה. ליגת העל תהיה אופרה אחרת
חוגגים את העלייה. ליגת העל תהיה אופרה אחרת
חוגגים את העלייה. ליגת העל תהיה אופרה אחרת
(צילום: אביב מאירזון )
קראו גם:
"עשינו עבודה טובה", אמר המאמן סרג'אן רונדיץ' לאחר שהבטיח את הזכייה באליפות וההעפלה לליגת העל. "זה מרגיש נהדר, ואני לא יכול לתאר איך אני מרגיש כרגע. בעצם אפשר להגיד שאני על גג העולם. אני מאוד גאה בשחקנים שעשו את זה, וגאה במועדון על הדרך".
התוכנית המקורית של המאמן כשהצטרף לקבוצה בשנת 2015 הייתה להוביל את הקבוצה לליגת העל תוך חמש שנים. בפועל זה קרה תוך שש שנים, אם מכניסים לחישוב את שנת הקורונה. רונדיץ' הצליח לעמוד במשימה בהצלחה מרובה.
המאמן הסרבי נזכר שכבר בתחילת העונה הוא האמין שאפשר לעשות את זה ולעלות לליגת העל. "ראיתי מההתחלה את השחקנים נותנים מעצמם מעל ומעבר באימונים", הוא אומר בגאווה. "הם הקשיבו, השקיעו המון, וזה גרם לי להאמין שאפשר לעשות את זה".
מבחינת המאמן אפשר לשים את האצבע על רגע מסוים בו הרגיש כי הקבוצה בדרך הנכונה. "זה היה באימון לפני כארבעה חודשים, לפני תחילת סיבוב המשחקים השני", הוא נזכר. "ראיתי את הנחישות שהשחקנים משדרים, והבנתי שהם מוכנים לעשות את זה. הם נתנו הרבה ממה שהם באמת יכולים. זה היה הרגע בו הבנתי שאנחנו קרובים להגשמת המטרה".

חוזרים באוגוסט

ההישג של חבל אילות מרשים שבעתיים כי הקשיים בדרך היו לא מעטים: סגרים בשל הקורונה, פציעות של שחקנים, ומשחקי "בית" שנערכו בכלל בערד.
בתחילת העונה חיכו בקבוצה בקוצר רוח לקבל את כל האישורים כדי לשחק באולם החדש שהוקם בקיבוץ יטבתה. עד שאלה הגיעו, קיימה חבל אילות את משחקי הבית באולם 'בגין' באילת.
2 צפייה בגלריה
רונדיץ'. מתחיל לחפש שחקנים
רונדיץ'. מתחיל לחפש שחקנים
רונדיץ'. מתחיל לחפש שחקנים
(צילום: מאיר אוחיון)
במהלך העונה התקבלו האישורים, והקבוצה הספיקה לארח כמה משחקים באולם החדש ביוטבתה. אלא שאז התרחשה תקלה לא צפויה: אחד מעובדי ניקיון באולם שטף את הפרקט החדש עם כמויות גדולות של מים, וגרם שלא במתכוון לנזק גדול. התקלה הלא צפויה שיבשה את שגרת האימונים, והקבוצה נאלצה לקיים את משחקיה הביתיים באולם בערד.
למרות כל הקשיים הלוגיסטיים, הצליחה חבל אילות לנצח כל קבוצה בליגה, ולאורך כל העונה רשמה הפסד ליגה בודד: למכבי פתח־תקווה.
מעבר ליכולת ולהישגים, הפועל חבל אילות הציגה לאורך כל הדרך מפגן מרשים של שקט תעשייתי וחיבור מיוחד בשילוב תקציב צנוע.
ואם מישהו חשב שבמועדון יכולים לנוח על זרי הדפנה אחרי שעשו את הבלתי יאומן ועלו לליגת העל - הוא טועה.
רונדיץ', שחתם כבר על חוזה חדש וימשיך לאמן את הקבוצה בשתי העונות הבאות, יצטרך לשדרג את הקבוצה כדי להוכיח שהעלייה הזו לא הייתה לשווא.
"זה בטוח שאנחנו רוצים להשיג כמה שיותר תוצאות טובות בליגת העל", אמר המאמן כנדרש להסתכל קדימה. "אנחנו כמובן ננסה לעשות את המקסימום בעונה הראשונה. לא נהיה קישוט בליגת העל. בטח שלא עלינו רק כדי לשרוד. אני יודע שזה יהיה קשה כי כמו בעונה הראשונה שלנו בלאומית, להרבה שחקנים בקבוצה יהיה לא קל להסתגל בשנה הראשונה. התחרות בליגת העל שונה מהתחרות בליגה הלאומית. אנחנו נעשה את הכל כדי שנהיה מוכנים לקראת זה".
התוכנית של רונדיץ' היא להוציא את הקבוצה לחופשה בת חודש וחצי, ולפתוח באימונים בתחילת אוגוסט. נכון לשבוע זה עדיין לא ברור מה יהיה עתידם של שני שחקני הרכש הסרבים בקבוצה: דארקו טדורוביץ' והשוער מלאדן יאנקוביץ'.
"עדיין לא התחלנו בשיחות עם השחקנים", אמר רונדיץ'. "צריך לזכור שתהיה לנו קבוצה מקצוענית כיאה לליגת העל, ועל כן נצטרך לגייס שחקנים נוספים. לא אכפת לי לגבי השמות, אלא יותר אכפת לי משחקנים שיהיו אנשים טובים, ושיביאו לידי ביטוי את הכישרון שלהם".
"העלייה לליגת העל זה חלום שהתגשם", אמר השבוע יו"ר המועדון, סילביו קוגן. "אחרי שנגמרו החגיגות, מתחיל האתגר האמיתי: לשכנע את האילתים והשחקנים הנוספים מחבל אילות לחזור לשחק כדוריד".
קוגן מספר שהוא האמין כבר בשנה שעברה שזה יכול לקרות ושהקבוצה תעפיל לליגת העל.
"בעונה שעברה היינו במאבק ראש בראש על העלייה עם מכבי תל־אביב. בסופו של דבר בגלל עניין הקורונה הליגה הסתיימה מוקדם מהצפוי, ומכבי עלתה. כבר אז האמנתי שתהיה המשכיות ושאנחנו נצליח לעמוד במטרה ולהגיע לליגת העל. מהרגע שהבאנו את רונדיץ' למועדון הבנו שיש אפשרות לעשות את זה, והנה זה סוף סוף קרה".