צבי אלטמן, חייל גולני, שהתגייס בשנת 1974, ואיבד את הדסקית בעת הטירונות, בחוף נהריה, יקבל אותה בקרוב. זאת, לאחר שאותרה בחוף הים על ידי מתנדב בקבוצת מתעניינים שסורקים את החופים עם גלאי מתכות.
2 צפייה בגלריה
נאבדה במקום שנמצאה. הדיסקית
נאבדה במקום שנמצאה. הדיסקית
אבדה במהלך טירונית בשנת 1974. הדיסקית
(צילום: ארז גן)
המתנדב העביר אתה דיסקט לידי ארז גן, יבואן גלאי המתכות "מיינלאב", שהעלה תמונה של הדסקית עם הפרטים הידועים לו בדף הפייסבוק "קבוצת חובבי היסטוריה". ארז גן כתב: "תעזרו לי למצוא את צבי אלטמן. אחד מחבריי מצא את הדסקית הזו בעזרת גלאי מתכות בחוף הים באזור נהריה. על הדסקית רשום שמו של החייל - צבי אלטמן.
קראו גם:
"לפי השחיקה של הספרות והשם, ייתכן שזה אבד כבר לפני כמה וכמה שנים. על הדסקית מצוין מספרו האישי של החייל, שיכול לעזור באיתורו. אשמח לעזרתכם על מנת להשיב את הדסקית לבעליה".
אלפי אנשים נחשפו לפוסט, ומאות הגיבו וניסו לסייע. על פי המספר האישי, 2230271, שיערו כולם כי מדובר בחייל ותיק, שהתגייס בתחילת שנות ה-70 של המאה העשרים. רבים נתנו עצות כיצד להגיע לחייל, ובסופו של דבר הייתה זו כלתו, רחלי משעלי, שזיהתה שמדובר בחמה. "בעל הדסקית אותר. מדובר בחמי, שמאוד מתרגש", כתבה משעלי. "ארז גן והבחור שמצא את הדסקית יצרו קשר וישיבו את האבדה. עולם קטן, ובפרט במדינתנו. יישר כוח".
2 צפייה בגלריה
צבי אלטמן
צבי אלטמן
"מעורר זיכרונות". צבי אלטמן
(צילום: פרטי)
לאחר ששוחח עם אלטמן כתב ארז גן: "תודה רבה רבה לכולם על העזרה. מצאנו את החייל הוא אכן התגייס בשנת 1974, ואיבד את זה במהלך טירונות של גולני, בדיוק במקום שהיא נמצאה. שוחחתי עימו היום והוא התרגש מאוד. בימים הקרובים אמסור לידיו את הדסקית האבודה".
אלטמן, חבר קיבוץ גזית בגליל התחתון, הופתע השבוע מההמולה שעוררה מציאת הדסקית שלו. "זה שלפני 47 שנים נפלה לי דסקית בטירונות, זה לא אירוע שחקוק בזיכרוני. לא שחיפשתי מאז את הדסקית וחיכיתי שימצאו אותה. קצת הופתעתי מההמולה, אבל כן, התרגשתי. בכל זאת מעורר זיכרונות".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ