תיעוד מרהיב: הארבה הצהוב הגיע בסוף השבוע בהמוניו לערבה הדרומית. עשרות אלפי חגבים גדולים (8-10 ס"מ) נצפו בשמי הקיבוצים והיישובים ובחלק מהמקומות כוסו בצהוב מדשאות שלמות וחצרות בתים. בקיבוץ סמר אף הוגש ארבה מטוגן כחלק מארוחת שבת בצהריים בחדר האוכל.
1 צפייה בגלריה
להקות ארבה בקיבוץ סמר
להקות ארבה בקיבוץ סמר
להקות ארבה בקיבוץ סמר
(צילום: פיליפ אפסיימון, קיבוץ סמר)
ההערכה היא כי מקורן של להקות הארבה שהגיע לערבה בנחיל גדול הוא מצפון סעודיה. במונחים מקצועיים, הלהקות שפקדו את הערבה – אף שהורגשו ונראו היטב – הן קטנות מאד ביחס לנחילים שההיסטוריה זוכרת.
(צילום: נטליה קסרוטי, קיבוץ סמר)
"אנשי השירות להגנת הצומח במשרד החקלאות נועדו ביום ראשון עם נציגי המגדלים בחבל אילות והסבירו כי הפרטים שהופיעו ביישובים, במטעים ובשדות הם בוגרים וכי בשלב זה של חייהם הם אינם רעבים. לכן, לא נגרמו נזקים ניכרים לגידולים החקלאיים", נמסר ממועצת חבל אילות.
קראו גם:
"עם זאת, אותם פרטים נמצאים בשלב הרבייה וככל הנראה הם הטילו כמות גדולה של ביצים בשטחים הלחים. החשש הוא שהפרטים שייבקעו (10 ימים עד שבועיים לאחר ההטלה) יגרמו לנזקים משמעותיים יותר", הוסיפו, "במשרד החקלאות קראו למגדלים לאתר את מקומות ההטלה, להפוך בהם את האדמה באופן נקודתי ולדווח לנציגי המשרד במקרה שמזהים מוקדים של ארבה".
(להקת ארבה. צילום: צילום: פיליפ אפסיימון, קיבוץ סמר)
בתוך כך, ימשיכו אנשי המשרד לבצע תצפיות מן האוויר באמצעות רחפנים. לפי שעה אין כוונה לבצע ריסוס כלשהו בשל כמויות הארבה הקטנות יחסית, שאינן מסכנות את הגידולים החקלאיים.
לעדכונים חדשות הקיבוץ