במקום לקבל מתנות ליום הולדתה ה־60 החליטה דבי מייזל, אם לארבעה ילדים מקיבוץ עלומים שבמועצה האזורית שדות נגב, שהיא רוצה להעניק מתנה משמעותית שתציל חיים ולתרום כליה להצלת חייו של אדם אחר.
1 צפייה בגלריה
דבי מייזל, אורלנדו מרקוביץ ואנשי "סורוקה"
דבי מייזל, אורלנדו מרקוביץ ואנשי "סורוקה"
דבי מייזל, אורלנדו מרקוביץ ואנשי "סורוקה"
(רחל דוד, סורוקה)
מי שזכה ב"מתנה" של דבי הוא אורלנדו מרקוביץ (56), נשוי ואב לשניים, תושב דימונה, אשר סבל במשך חמש שנים מאי ספיקת כליות ונאלץ לעבור טיפולי דיאליזה קבועים, ורק תרומת כליה יכולה היתה לשפר את מצבו.
בבדיקות התברר כי כלייתה של דבי מייזל לא התאימה לאורלנדו מרקוביץ, והוחלט על ביצוע תרומה בהצלבה, שבה הכליה של דבי נתרמה לאישה מאזור המרכז, והתורם האלטרואיסטי שהיה אמור לתרום לה את כלייתו, תרם את כלייתו לאורלנדו.
קראו עוד>>>
במשך כשנה עברה דבי מייזל תהליך של הכנה והשלמת הפרוצדורה הנדרשת לתרומת כליה, שכולל בדיקות רפואיות מקיפות, פגישה עם פסיכולוגית ועובדת סוציאלית ואישור של הוועדה של המרכז הלאומי להשתלות במשרד הבריאות הקובעת את ההתאמה לתרומת הכליה.
תהליך התרומה של דבי מייזל בוצע בהצלבה, כך שכלייתה הועברה באחרונה לאישה במרכז הארץ, ואילו במרכז הארץ נתרמה הכליה בעבור אורלנדו מרקוביץ, שנותח בבית החולים "סורוקה". ההשתלה ב"סורוקה" עברה בהצלחה. מייזל שוחררה לביתה זמן קצר לאחר הניתוח וחזרה לשגרת חייה, כך גם מרקוביץ, שקיבל את תרומת הכליה וחזר אף הוא לשגרת חייו.
"לאחר מסע ארוך ויסודי מאוד של בדיקות, בירורים, התייעצויות ומפגשים עם צוות המערך להשתלות", סיפרה מייזל, "החלטתי לתרום כליה, להגשים חלום ולזכות בנתינה משמעותית שמצילה חיים. אני מודה לצוות שליוו אותי לאורך כל הדרך על עבודת הקודש שהם עושים למען האחר, ועל הביטחון שהעניקו לי בקבלת ההחלטה ובעיקר לאחריה.
"חשוב לי שהציבור בדרום יידע ויקבל החלטה נכונה ומושכלת היכן לבצע תהליך חשוב כזה על הצד הטוב ביותר. ההחלטה לתרום איבר מהגוף היא כל כך רצינית ומשמעותית ויש צורך שהצוות המטפל בך יהיה רציני ומקצועי".
אורלנדו מרקוביץ נרגש מהחלטתה של דבי מייזל לתרום כליה. "אני מודה לדבי היקרה", הוא ציין, "שעשתה מעשה שהציל את חיי והכליה שלה נתנה לי חיים חדשים. כמובן שזה לא היה קורה ללא הצוות הרפואי המדהים, שמטפל בי במסירות ובאחריות אמיתית. לכל אורך הדרך אני חש שמישהו שומר עליי, מבין ומכיל אותי, ובעיקר שאני יכול לסמוך עליו ולהרגיש בטוח".
ד"ר הדר מרחב, מומחה בכיר בהשתלות ומרכז תחום ההשתלות ב"סורוקה", ציין כי "תרומה מן החי, הכוללת תרומה מבן משפחה או תרומה אלטרואיסטית עשויה לקצר משמעותית את זמן ההמתנה למטופל, וכמובן לשנות את איכות החיים של הנתרם.
"לנו, צוות מערך ההשתלות ב'סורוקה', מחויבות גדולה כלפי המטופלים שלנו. הצוות מכיר את המטופלים מקרוב ומלווה את התורם והנתרם לאורך כל התהליך וגם הרבה אחריו".
לעדכונים: חדשות הקיבוץ