משבר התשלומים בתיכון ברנר הסתיים, זאת לאחר שביתה שנמשכה ממושכת. תיכון קיבוץ ברנר מונה 1,100 תלמידים, מתוכם 500 תושבי מועצת ברנר, 300 תושבי מועצת גדרות ו־300 תושבי מועצת גן רווה. היחס בין התלמידים נשמר לאורך השנים, אך נטען שמזה 20 שנה שתי המועצות המתארחות בברנר לא מעבירות תקציב נוסף מעבר לתשלום לימודי החוץ, בסך 800 שקלים לשנה לכל תלמיד.
1 צפייה בגלריה
הפגנה מול תיכון ברנר
הפגנה מול תיכון ברנר
הפגנה מול תיכון ברנר
(צילום: עופר ברשם)
בעבר היו ניסיונות גישור, כאשר המועצות האורחות התחייבו לשלם תוספת עבור כל תלמיד, אך כעת נטען שהן חזרו בהן בטענה כי בשנת הקורונה לבית הספר לא היו הוצאות.
קראו גם:
בבית הספר תוכננו קיצוצים ואף נעצרה ההרשמה לכיתה ט' לתלמידים מגן רווה וגדרות, ואז יצאו ההורים למאבק שכלל חתימה על עצומה, הפגנות ופגישות רבות, וכן משלוח מכתבים למשרד החינוך בדרישה שמלוא התשלום יעבור לצורך פתרון המשבר הכלכלי.
השבוע בא קץ למשבר, במסגרתו הושבתו הלימודים לשלושה שבועות, כאשר משרד החינוך כפה על המועצות להגיע להסדר.
בינתיים הועברו כספי חירום לבית הספר והוסכם כי המועצות ישלמו את התשלומים הנדרשים למשך שלוש שנים מהיום. כמו כן, נקבע כי ועדה פדגוגית משותפת תוקם בהקדם, ובראשה יעמוד מנכ"ל משרד החינוך בעצמו.
ועד ההורים של תיכון ברנר בתגובה: "טרם יצא מסמך רשמי המסכם את תנאי ההסכמות מטעם משרד החינוך, ולכן הנהגת ההורים תגיב רק לאחר שמסמך רשמי כזה יפורסם".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ