אחרי שביתת אזהרה שנערכה לפני כשבועיים והפגנת מחאה מול בית הספר התיכון בקיבוץ גבעת ברנר, יצאה הבוקר (רביעי) לדרך השבתת בית הספר. ההורים טוענים שמדובר בשביתה ללא הגבלת זמן, והתלמידים לא יגיעו לבית הספר למעט מבחני הבגרות, מתכונות ומבחנים ייחודיים, ויפגינו יחד עם תלמידי חטיבות הביניים המיועדים להצטרף לבית הספר בשנים הקרובות. גם כיתות ח' שובתות בכל מועצת ברנר.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול תיכון ברנר
הפגנה מול תיכון ברנר
הפגנה מול תיכון ברנר
(צילום: עופר ברשם)
תיכון קיבוץ ברנר מונה 1100 תלמידים, מתוכם 500 תושבי מועצת ברנר, 300 תושבי מועצת גדרות ו-300 תושבי מועצת גן רווה. היחס בין התלמידים נשמר לאורך השנים, אך נטען שמזה 20 שנה שתי המועצות המתארחות בברנר לא מעבירות תקציב נוסף לבית הספר, מעבר לתשלום לימודי החוץ עבור התלמידים, בסך 800 שקלים לשנה לכל תלמיד.
"ראשי הרשויות חתמו על הסכם לתקצוב בסך 500 שקלים שהם 1.4 שקלים ליום לילד – בדיחה שלא מקובלת על ההורים", אומר עופר ברשם, סגן יו"ר ועד ההורים בבית הספר.
קראו גם:
בעבר היו ניסיונות גישור לגבי שנת הלימודים תשפ"א, מועצות גדרות וגן רווה התחייבו לשלם 500 שקלים עבור כל תלמיד אך כעת נראה שאינן מוכנות לשלם את הסכום בטענה כי בשנת הקורונה לבית הספר לא היו הוצאות.
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול תיכון ברנר
הפגנה מול תיכון ברנר
הפגנה מול תיכון ברנר
(צילום: עופר ברשם)
"מנהל בית הספר איציק חולדאי הודיע שבגלל שהמועצות לא מתחייבות על תקצוב לשנה הבאה הוא נאלץ לחתוך בבשר החי כדי למנוע מצב גרעוני, כבר משנה הבאה התוצאה היא צמצום מגמות לימוד, סגירת כיתות, כיתות מצוינות ייסגרו וכל תוכניות הפיתוח בעצירה מוחלטת", הסביר ברשם בשביתת האזהרה שהתקיימה לפני כשבועיים.
בנוסף, בימים האחרונים הוציא ראש המועצה דורון שידלוב הודעה כי לא יקבל את תלמידי כיתות ט' של גדרות וגן רווה ללימודים בשנה הבאה.
כעת הבינו ההורים כי החודש סוגר בית הספר את התקציב לשנה הבאה, במצב הנוכחי מורים יפוטרו או שיצומצמו להם שעות לימוד, והחליטו לנקוט בצעד השבתה קיצוני.
"אני מבין את ההורים ומסכים אתם שזה לא מספיק", אמר לפני כשבועיים ראש המועצה דורון שידלוב והוסיף: "1200 שקלים מעבר לאגרת החוץ משמרים את הקיים ואנחנו לא מדברים על פיתוח וההורים לא רוצים להסתפק במינימום, זה מאבק לגיטימי".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ