283 קיבוצים, מושבים ואגודות שיתופיות הם הבעלים של ביטוח חקלאי, מה שהופך את הקונספט שלה לייחודי בין חברות הביטוח בארץ. כחברה ותיקה ומקצועית ביטוח חקלאי מתמחה בייצור פתרונות ביטוח מותאמים בתחומים שונים, בעיקר במרחב הקיבוצי מתוך התפיסה שהיא חברת הביטוח היחידה שמכוונת לקהל זה ומבינה אותו לעומק.

4 צפייה בגלריה
חתימה
חתימה
(צילום המחשה: shutterstock)

אגודת ביטוח חקלאי הוקמה עוד לפני קום המדינה והיא קיימת מזה 85 שנים. היא הוקמה בשיאו של המרד הערבי הגדול על ידי הקיבוצים בישראל, שדות הקיבוצים הוצתו וחברות הביטוח סירבו לבטח אותם בשל הסיכון הביטוחי הגבוה. האגודה קמה על ידי הקיבוצים ולמען הקיבוצים, ומאז ועד היום היא מבטחת את התעשיות והעסקים הקשורים אליהם, כמו גם את חברי הקיבוץ במגוון רחב של ביטוחים פרטיים, כשהקוד האתי המוביל אותה הוא התנהלות עסקית הוגנת וערכית.
"עד סוף 1990 רוב הקיבוצים היו שיתופיים וכתוצאה מהמשבר הכלכלי נעשתה חשיבה מחדש, אט אט קיבוצים התחדשו, והקיבוץ שהחליט לשנות את אורחות החיים עבר תהליך", מסבירה פזית כהן חזות, מנכ"לית ביטוח חקלאי, שהתיישבה אתנו לשיחה על תחום שאולי נראה אפור במובנים מסוימים, אך אין חשוב ממנו, וכפי שניתן לראות, הוא גם יכול להיות יצירתי במיוחד.
ביטוח חקלאי מתאימה עצמה ומשתנה בהתאם לשינויים שחלים בקיבוצים לאורך השנים, משינויים אלו קטנים כגדולים, נגזרים בהיבט הביטוחי מורכבויות ואתגרים אשר עלינו לתת עליהם את הדעת ולייצר מענה הולם באופן אישי לקיבוץ ולדרישה החדשה. דוגמה טובה לקיבוץ המשתנה היא הפסקת הארוחות בחדר האוכל, "כשהחליטו שאין צורך בחדר האוכל וכל אחד יכול לבשל בדירתו, הקיבוצים לא היו ערוכים לכך כי לא היו מטבחים גדולים בחדרים. היו כיריים קטנות וכיור וכחברת ביטוח מצאנו את עצמנו בקדמת הבמה מלווים את השינוי.

4 צפייה בגלריה
מנכ"לית "ביטוח חקלאי", פזית כהן חזות
מנכ"לית "ביטוח חקלאי", פזית כהן חזות
מנכ"לית "ביטוח חקלאי", פזית כהן חזות
(צילום: באדיבות ביטוח חקלאי)

"היו חברים שהיו צריכים להגדיל את הבתים שלהם והיה להם צורך בפוליסה ייעודית לטובת השיפוץ הקבלני, היו קיבוצים שהחליטו שהם לא מחזיקים יותר צי רכבים, והחברים רוכשים רכבים פרטיים, אנחנו נמצאים בליבת השינויים , לחיים החדשים, ולתהליכי הטרנספורמציה".
המרחב הקיבוצי עבר גם מהפכים טכנולוגיים בשני העשורים האחרונים, כשהייטק נכנס בשערי הקיבוץ, כשטכנולוגיות ייחודיות החלו לשמש את החקלאים השונים וכשענפים חדשים לחלוטין נכנסו למרחבי הקיבוץ, למשל תחום הקנאביס והאגרוטק להם ביטוח חקלאי מציעה ביטוח ייחודי לעסקים מתקדמים.
הקהל הקיבוצי השתנה, ועמו השתנו הפוליסות, כשהן מתאימות את עצמן לצרכים החדשים ומתוך הבנה מעמיקה של עשרות שנים בתחום. כהן חזות מספרת שפגישות עם קיבוצים תמיד מניבות רעיונות חדשים וכלים ליצירת פתרונות ביטוחיים. "המטרה שלנו היא להתאים את החבילה הקיימת לקיבוץ המשתנה, כל קיבוץ וחבריו על צרכיהם, גם ברמת המפעלים, גם בתעשייה הקטנה וגם חברי קיבוץ אשר הפכו לעצמאיים ומנהלים עסקים קטנים אנחנו עושים עבורם התאמה אישית לפתרונות קיימים ולעיתים אנו מדייקים פתרון קיים לצורך העולה , אנחנו מאמינים בהכרות קרובה ובלתי אמצעית, נמצאים המון במרחב הקיבוצי, שומעים ומתעדכנים בשינויים ובאתגרים ומכאן מייצרים עבורם ערך".


4 צפייה בגלריה
קיבוץ נירים. כל האינטרסים נלקחו בחשבון
קיבוץ נירים. כל האינטרסים נלקחו בחשבון
(צילום ארכיון: חיים הורנשטיין)

כהן חזות מספרת שהמומחיות בביטוח הקיבוצים מתורגמת גם לפרט, כשההבנה המעמיקה בצרכי הקיבוץ הנה תולדה של התמקדות בקיבוצים לאורך שנים רבות. ביטוח חקלאי מובילה בביטוחי רכב, ביטוחי דירה וביטוח לבניה פרטית, כשהיא מציעה כיסויים רחבים וייחודיים לתושבי לקיבוץ לבעלי המקצועות החופשיים בקיבוצים החברה מנגישה שירותים באמצעים שונים ובהם סוכני שטח, תהליכים דיגיטליים או באמצעות המוקד.
"ביטוח חקלאי ממשיכה לצמוח בתוך הקהילה הקיבוצית, בתחומי הפרט, בענפי החקלאות, בעסקים ובתעשייה המשתכללת, שהייתה בעבר צווארון כחול אך גם היא משתנה, היא חדשנית והייטקית יותר מתמיד, ואנחנו צומחים יחד עם השינויים ומייצרים פתרונות מהירים עבור הלקוחות שלנו.

מעורבות שהיא יותר מעוד חברת ביטוח


ביטוח חקלאי כאמור מציעה פתרונות ושירות דיגיטליים ללקוחותיה, אך על שני דברים היא לא מוותרת – על הצביון והערכים של החברה שמושתתים שניהם על ערכי החברות שהטמיעו הקיבוצים.
"בסוף הכול נמדד בשירות ובלהיות נוכח ברגע האמת, ביטוח חקלאי מחדשת מידי שנה למעלה מ-90% מלקוחות ביטוח הרכב ומכאן המשמעות היא שהם מרוצים ושבעי רצון", אומרת כהן חזות.

4 צפייה בגלריה
ביטוח רכב
ביטוח רכב
ביטוח רכב
(צילום המחשה: SHUTTERSTOCK )

"אנחנו מוכרים הבטחה לכיסוי ביטוחי בעת האירוע והמדדים מראים שאנחנו פורעים את אותה הבטחה כל פעם מחדש ראינו את אותה השביעות רצון גם בתוצאות מדד השירות של חברות הביטוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון שהתפרסם לאחרונה, בו הוצג כי ביטוח חקלאי מובילה בשירות, דורגנו במקום השני בתחום הרכב, רכוש ובמקומות המובילים בפרמטרים נוספים של המדד.
"אפשר תמיד למצוא הצעות אחרות ואולי אף זולות יותר אבל כאשר קורה אירוע ביטוחי אתה רוצה להיות במקום בו אתה יכול לסמוך על חברת הביטוח שלך".

קראו גם:

בשיתוף ביטוח חקלאי

פורסם לראשונה: 16:21, 15.09.22