2 צפייה בגלריה
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
נדמה שבית השיטה כולו עצר את נשימתו ביום ראשון בערב, וכולם עקבו במתח אחרי משחקה של נבחרת העתודה ואחרי הכוכב הפרטי שלהם – יותם חנוכי. אנחת רווחה כללית נשמעה ותחושת אושר הציפה את המשק כולו בתום המשחק הגורלי, כשנודע שיש להם אלוף אירופי להתגאות בו. זה היה האות לחגוג, להרים כוסית וכמובן לדאוג לסמס לכל מי שבמקרה פספס את האירוע הפנטסטי.
הוא בן 18 ומתנשא לגובה של 2.04 מטר: פנים יפות ועדינות, מבט מבויש כמעה וחיוך שובה לב. אי־אפשר שלא להתאהב בו. הוריו, איילת ובועז חנוכי, הם העורף התומך והמחזק שלו. "אנחנו צוות לעניין", אומרת האם, "צוות שכולל אותנו ואת שני אחיו הבוגרים עופרי (24) ורז (22). אנחנו מגיעים לכל משחק וטורניר, בארץ ובחו"ל".
מתי הרגשת שהוא עתיד להיות כדורסלן? איילת: "כבר מכיתה ב' הבנו שזה הכיוון. לירן ויניקור, מנהל מועדון הכדורסל 'גלבוע־מעיינות', הזמין אותו לחוג כדי להתרשם, ומאז הוא על הפרקט. בסוף כיתה ו' כבר הגיע ל־1.80 מטר, גובה יוצא דופן לגיל כה צעיר".
חנוכי התקדם ואף זומן לסגלי הנבחרות הצעירות, ובגיל 16 וחצי חתם חוזה בקבוצת ליגת העל גלבוע־גליל. השבוע יתגייס לצבא כספורטאי מצטיין, ובמסגרת פרויקט מיוחד יאמן נערים ב"עמק חרוד", בית הספר שבו למד, במקביל לפעילותו בקבוצה ובליגה.
איזה מין בחור הוא? "יותם הוא אדם חכם, בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה וראייה אמפתית לזולת. הוא שחקן קבוצתי, שיוותר על האגו למען הקבוצה. הרוגע והביטחון שלו משפיעים על האווירה בקבוצה ועל המשחק עצמו. הוא יפרגן גם לשחקן המתחרה. הוא קורץ מהחומרים הנכונים ויש לו אופי של מנהיג.
"עם ההתמקדות בספורט הוא נאלץ להיעדר מחלק מהאירועים החברתיים, אבל לא ויתר על המסע לפולין, על הבגרויות, ועל החברים הטובים שתמיד נשארים חברים". אבל לא הכול היה דבש. במהלך הקריירה הקצרה כבר הספיק חנוכי לעבור פציעה בברך שהשביתה אותו למשך שנה שלמה. "זה היה בתקופת הבגרויות, ובית הספר הלך לקראתו ככל הניתן. הוא אף הנגיש לו חלק מהבחינות לחדרו כששכב פצוע, ועל כך אנו מודים מאוד", אומרת האם.
2 צפייה בגלריה
צילום: עוז מועלם
צילום: עוז מועלם
צילום: עוז מועלם
לפני כחודשיים חזר חנוכי לשחק בארבעת משחקי העונה האחרונים בליגת העל, והצטיין. המאמן אריאל בית־הלחמי, שידע על מי לסמוך, צירף אותו לסגל נבחרת העתודה ומינה אותו לקפטן משותף (עם יאיר קרביץ). השבוע, כאמור, קטפה הנבחרת את גביע אירופה לנבחרות עד גיל עשרים מול קהל ביתי חם ואוהד – אליפות שהפכה לאירוע לאומי בחשיבותו ועוררה גאווה באנשים רבים בכל רחבי הארץ, ובבית השיטה בפרט.
יותם חנוכי הוא לא רק האלוף של איילת ובועז, אלא של כל קהילת בית השיטה. מועדון הכדורסל בעמק, המונה 1,200 ילדים, נושא אליו עיניים – גאווה אמיתית!