תנופת הבנייה והפיתוח בקיבוצי ומושבי עמק יזרעאל נמשכת: בקיבוץ גזית הושלם לאחרונה השלב הראשון של שיווק 43 מגרשים לבנייה בשכונת ההרחבה החדשה 'מול תבור'. לאחר אכלוס שלב א' יתחיל שיווק שלב ב' של ההרחבה שתכלול בסך הכל 92 יחידות דיור.
1 צפייה בגלריה
קיבוץ גזית. הבנייה תחל בקרוב
קיבוץ גזית. הבנייה תחל בקרוב
קיבוץ גזית. הבנייה תחל בקרוב
(צילום: עקיבא וילנד)
אחרי שכבר דווח כי בקיבוץ הסוללים תוקם שכונה חדשה, וגם בקיבוץ גבץ אושר שיווק של 20 מגרשים חדשים, הגיע גם תורו של קיבוץ גזית להתרחב.
קראו גם:
בימים אלו מתחילה עבודת הנחת התשתיות לשכונה החדשה המיועדת לבנים הממשיכים של הקיבוץ וגם לתושבים מחוצה לו. שכונת ההרחבה המתוכננת נבנית במרכזו של הקיבוץ בצמידות לבתי הקיבוץ הוותיקים. המגרשים ייבנו בשיטת בנייה מרוכזת בקבוצות. שטח השכונה מתפרש על פני 92 מגרשים בסך הכול, שטח כל מגרש כ-400 מ"ר.
רבקה וילנד, אחראית הקליטה בגזית ואחראית פרויקט שכונת 'מול תבור', הסבירה מדוע יצא הקיבוץ להרחבה: "הריבוי הטבעי הפנימי בגזית הוביל אותנו לבנות ולהגדיל את שטח הקיבוץ. זה פרויקט מאוד גדול יחסית לגזית. אנחנו מונים היום כ-250 בתי אב וכשתושלם הקמת השכונה הקיבוץ ימנה קרוב ל-350 בתי אב".
שיווק השכונה החדשה היה פנימי, כלומר בקרב חברי הקיבוץ, והושלם במהירות. "לא הצטרכנו לשווק בכלל בחוץ", אמרה וילנד, "יש כאן משפחות צעירות שגרו בקיבוץ בשכירות וחלקם הגדול רצה להישאר כאן באופן קבוע ולהתקבל לחברות ולבנות את ביתו. בשכונה יגורו גם לא מעט בנים ממשיכים. כל המשפחות הבונות בשכונה מתקבלות לחברות מלאה בקיבוץ".
השכונה החדשה לא תשנה את אופיו של הקיבוץ שפתאום יצמח באופן משמעותי בזמן קצר?
"אנחנו לא מפחדים מזה, אנחנו יודעים שאנשים שרוצים לחיות בקהילה ובחברה כמו שלנו הם אנשים שבוחרים בדרך הזו ואנחנו ביחד איתם נבנה הלאה. נוסף על כך הקיבוץ הכין תוכנית אסטרטגית ובדק מה היכולת שלו לגדול בלי להיכנס למצוקת מקום וכרגע אנחנו עומדים ביעד הזה. התכנון של הפרויקט הזה מתנהל כבר כמה שנים. למרות התהליך הארוך היתה לנו סביבה תומכת וטובה, גם בתוך הקיבוץ וגם מסביב ואנחנו מחכים בקוצר רוח למימוש התהליך ולאכלוס השכונה. לא בנינו מעולם שכונה כל כך גדולה בקיבוץ עם פיתוח שנעשה בצורה כל כך מרשימה".
יו"ר הועדה לתכנון ובנייה 'יזרעאלים' וסגן ראש המועצה שי יזרעאלי מלווה את הפרויקט. "הוועדה תוציא בימים הקרובים היתר בנייה לתוכנית הבינוי לעבודות עפר, קירות תמך במגרשים והתשתיות יבוצעו באמצעות אגף הנדסה של מועצה אזורית עמק יזרעאל", אמר יזרעאלי, "הקיבוץ מחכה הרבה שנים להרחבה. הוא קלט משפחות רבות וכל המגרשים שווקו. הוועדה רואה חשיבות רבה בפיתוח יישובים פריפריאליים ברחבי המועצה ובזכות הבנים החוזרים לעמק הנפלא שלנו אנו רואים פריחה ושגשוג בכל היישובים המתבטאת בפיתוח תשתיות ועד הקמת שצ"פים לרווחת התושבים".
קיבוץ גזית נמצא במזרח המועצה האזורית עמק יזרעאל והוא משתייך לתנועה הקיבוצית. הוא עלה על הקרקע בשנת 1950 ויחגוג השנה 72 שנים להיווסדו.