קיבוץ הסוללים שבמועצה האזורית עמק יזרעאל סיים בימים אלו את שיווקם של 16 יחידות דיור חדשות המיועדות עבור הבנים הממשיכים של הקיבוץ.
3 צפייה בגלריה
קיבוץ הסוללים
קיבוץ הסוללים
מרכז הקיבוץ
(צילום: יוסי וקנין)
בשלב השני לאחר האכלוס ישווקו 24 מגרשים נוספים ובסך הכל 40 מגרשים. יצוין כי השלב השני כרגע מיועד לבנים ממשיכים, אבל לא בהכרח שכן זה תלוי אם יהיו מספיק נרשמים.
שטח ההרחבה ממוקם בצדו המזרחי של הקיבוץ ליד שער הכניסה של הקיבוץ. גודל כל מגרש כ־400 מ"ר והוא ייבנה בשיטת בנייה מרוכזת. ערך הקרקע ייקבע בהמשך על ידי רשות מקרקעי ישראל. התכנון אושר לאחרונה על ידי הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים' ועכשיו ההרחבה נמצאת לקראת קבלת היתר לביצוע תשתיות מהוועדה המקומית.
3 צפייה בגלריה
קיבוץ הסוללים
קיבוץ הסוללים
קיבוץ הסוללים
(צילום: יוסי וקנין)
קראו גם >>
"הקרקעות שווקו וכל אחד קיבל את המגרש שלו", אמר רועי ברקן, המנהל העסקי של הקיבוץ, "הבנייה תתחיל בקרוב והיא תלויה בקצב של קבלת ההיתרים. אם הכל יתנהל כמו שצריך, בסתיו יתחילו בבניית התשתיות ובאביב בשנה הבאה תתחיל הבנייה. האכלוס מיועד לסוף 2023".
3 צפייה בגלריה
יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים שי יזרעאלי
יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים שי יזרעאלי
יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים' וסגן ראש המועצה שי יזרעאלי
(צילום: שרון צור)
קיבוץ הסוללים הוקם בשנת 1949 על ידי תנועת הנוער 'המכבי הצעיר' יוצאי הפלמ"ח וגרעין מתיישבים מארצות הברית. כיום הקיבוץ מופרט והוא משתייך לתנועת ההתיישבות 'העובד הציוני'. נכון להיום כולל הקיבוץ כ־140 בתי אב וכ־115 בתי אב נוספים בהרחבה שנבנתה בתחילת שנות ה־2000.
יו"ר הועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים' וסגן ראש המועצה שי יזרעאלי: "קיבוץ הסוללים יוצא לבנייה של הרחבה חדשה וזה אירוע משמח. המועצה גם שמחה לראות שהבנות והבנים רוצים לחזור הביתה ולבנות את ביתם במקום בו גדלו והתחנכו. ועדת 'היזרעאלים' מסייעת להרחבה זו במקצועיות ובמסירות".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ