קיבוץ גבת שבלב עמק יזרעאל ממשיך בתנופת התרחבות. בימים אלו אושר תכנון שלב ב' שיכלול 20 יחידות דיור לבני הקיבוץ, לאחר שלב א' שכולל 33 יח"ד ונמצא בשלב אכלוס מתקדם.
2 צפייה בגלריה
קיבוץ גבת. יישוב מבוקש
קיבוץ גבת. יישוב מבוקש
קיבוץ גבת. יישוב מבוקש
(צילום: שרון צור)
ההרחבה החדשה משווקת בשיטת 'חלופת האגודה' שבה הקיבוץ הוא הבעלים של המגרש ומשלם לרמ"י את ערך הקרקע, והבנים הם חוכרי משנה שחוכרים מהקיבוץ את הקרקע.
המגרשים – גודל כל מגרש כ־400 מ"ר - ממוקמים בדרום הקיבוץ לכיוון כפר ברוך. ההרחבה נמצאת בשלב של קבלת היתר הפיתוח ולאחריו יתחילו בבניית התשתיות. היום כולל הקיבוץ כ־350 בתי אב ולאחר שההרחבות החדשות יאוכלסו, הוא יכלול כ־410 בתי אב.
"זו בשורה טובה לקיבוץ שהבנים בוחרים להמשיך להתגורר בו", אומר צור ישראלי המנהל העסקי של קיבוץ גבת, "בשנות ה־90 היתה עזיבה מסיבית של בני גבת, עכשיו כולם רוצים להישאר וזה טוב. עמק יזרעאל הוא חלום והמיקום של גבת הוא מצוין. לשמחתי רוב גדול של האנשים יגורו בבית שהם בנו וזה נפלא".
2 צפייה בגלריה
סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל שי יזרעאלי
סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל שי יזרעאלי
סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל שי יזרעאלי
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
קיבוץ גבת הוקם בשנת 1926 על ידי קבוצת עולים מפולין, אנשי העלייה השלישית והרביעית. כיום גבת הוא קיבוץ מתחדש (מופרט) ומשתייך לתנועה הקיבוצית.
לפני כעשור הוקמה שכונת הרחבה ראשונה בקיבוץ, שכללה 20 בתים דו-משפחתיים בצדו הדרומי של הקיבוץ הצופה על שדות עמק יזרעאל. שיווק השכונה הקהילתית זכה להצלחה גדולה ותרם להתחדשות הדמוגרפית של הקיבוץ שאליו הצטרפו משפחות צעירות.
יו"ר הועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים' וסגן ראש המועצה שי יזרעאלי: "הועדה עובדת במקצועיות וביעילות כדי להמשיך ולקדם את תנופת הבנייה ביישובי עמק יזרעאל".