מנהלת בית ספר 'עמק יזרעאל' בקיבוץ גניגר אורית דביר (61) פורשת אחרי 35 שנה במערכת החינוך, מתוכן 13 שנה כמנהלת. מי שיחליף אותה בתפקיד הוא רואי כהן תושב מושב רמת צבי.
1 צפייה בגלריה
אורית דביר. דור רביעי למורים
אורית דביר. דור רביעי למורים
אורית דביר. דור רביעי למורים
( צילום: שרון צור)
קראו גם:
דביר, תושבת קיבוץ כפר החורש, החלה ללמד בגניגר בשנת 1986. תחילה כמחנכת כיתות ג-ד ולאחר מכן מחזורים של ה-ו. לפני 15 שנה מונתה לסגנית מנהלת וכעבור שנתיים מונתה למנהלת בית הספר.
"מכיתה ב' חלמתי להיות מורה. אני דור רביעי של מורים", סיפרה, "אבא שלי מתניה רוזן היה מנהל בית ספר 'הבונים' בחיפה וזה היה חלום חיי. סבא שלי היה מורה וגם הסבא רבא היה מורה. בגלל הקורונה דחיתי בשנה את הפרישה. החלטתי לצאת בגיל 61 כדי ליהנות מהפנסיה כל עוד אני בריאה, חיונית וחיובית".
בשנת 1995 יצאה דביר לשנת שבתון במהלכה עבדה במאפייה המרחבית אורנים בקיבוץ כפר החורש. אחרי שנה וחצי של חל"ת החליטה לחזור להוראה. "חזרתי בגלל הקשר עם הילדים, הנתינה והקבלה. כנראה שזו אני. מאז לא יצאתי עוד לשבתון. לא הייתי זקוקה".
במהלך שנותיה כמנהלת היה לדביר חשוב לשים דגש על אהבת האדם לכל באי בית הספר – מורים, תלמידים והורים. "הכבוד ההדדי וערכי הנתינה הם רוח בית הספר", סיפרה דביר על הדגשים שלה בתקופתה כמנהלת, "פיתחנו את הלמידה מחוץ לבית הספר ביער, שמנו דגש על פעילויות ספורטיביות, חברתיות ותרומה לקהילה. חיזקנו את הקשר עם בית הספר יובלים בעפולה וכמובן פעלנו לייצר תקשורת בין אישית טובה בין כולם – מורים, הורים ותלמידים. עודדנו יוזמות של מעורבות ולא התערבות עם ההורים וכמובן היה לי שיתוף פעולה מצוין עם צוות המורים. יש במה להתגאות".
איך הייתה העבודה מול מחלקת החינוך של המועצה?
"תמיד הייתה לי תקשורת טובה. יש עם מי לדבר והרגשתי חופשי לפנות. המחלקה במועצה במשך השנים תמיד תמכה וקידמה מאוד את החינוך".
למה הכי תתגעגעי?
"להיות חלק ממשפחת בית ספר 'עמק יזרעאל' וכל המשתמע מכך ולקשר עם הילדים".
טיפ למנהל שמחליף אותך?
"להקשיב, להתבונן ולפתח תקשורת בין אישית מיטבית עם קהילת בית הספר".
יש משהו שתיקחי איתך לכל החיים?
"הרגעים של קבלת כיתה א'. זה מרגש כל פעם מחדש. מקבלים קבוצת בוגרי גן ואצלנו הם הופכים לאנשים קטנים. לא אשכח את היציאה לטיולים. כי זה אני - הטבע, החוץ ואהבת לארצך כמוך. היה לי חלום גדול שהבית ספר יהפוך בית ספר מטייל, אך לא הצלחתי".
איך היתה הפרידה?
"בטקס סיום השנה ב־30 ביוני לאחר שכיתות ו' הופיעו כל תלמידי בית הספר שרו לי בהפתעה שיר לפי המנגינה של 'זה שיר פרידה'. הילדים והנכדים שלי הגיעו גם. בכיתי לאורך כל השיר מתוך התרגשות גדולה".
בבית ספר 'עמק יזרעאל' למדו בשנת הלימודים שהסתיימה 493 תלמידים מהיישובים כפר החורש, רמת דוד, גניגר, תל עדשים, מזרע, בלפוריה וכפר גדעון.
בשנת הלימודים הבאה יגדל בית הספר למעל 500 תלמידים.