"מזה שנים החיים שלי מאופיינים בתנועה מתמדת בין ישראל לספרד בעקבות אמנות הפלמנקו", אומרת אדוה ירמיהו, יוצרת עצמאית, אמנית פלמנקו, רקדנית, מורה וכוריאוגרפית, שזכתה בשלל פרסי מחול לאורך השנים.
2 צפייה בגלריה
אדוה ירמיהו
אדוה ירמיהו
אדוה ירמיהו
(צילום: נטשה שקנס)
עכשיו היא מגיעה לישראל למסע הופעות עם יצירתה 'מרחב פוטנציאלי' ותקיים מופע באולם כברי מטה אשר.
הבכורה המחודשת תעלה בשיתוף פעולה מיוחד עם הגיטריסט הספרדי MANUEL CAZAS ועם שלוש רקדניות ישראליות צעירות ומובילות ביותר בתחום היום, יעל טוכפלד, עדי מובדט ועדי עקיבא.
קראו גם:
המופע המקורי עלה לראשונה בפסטיבל 'הכל אודות ספרד' במשכנות שאננים בירושלים בשנת 2019 ובפסטיבלים מוכרים בספרד. אבל אז נחתה הקורונה, וכל ההופעות נדחו.
את הזמן שהתפנה לה ניצלה אדוה כדי לרתום את שלוש חברותיה הטובות, רקדניות הפלמנקו, לפרויקט הייחודי שיוצג במסע ההופעות בארץ.
"אני חיה בשני בתים בשתי המדינות ובשניהם אני מרגישה בבית ומנהלת חיים מלאים עם חברים, יצירה, עבודה ומשפחה", אומרת ירמיהו.
"הקורונה עצרה את הנסיעות המרובות שלי בעולם וגם לא יכולתי להגיע לארץ. זה ערער לגמרי את החיים שבניתי לי במשך שנים ואהבתי מאוד. ממש הרגשתי שאני נלחמת כדי להשיב אותם על כנם".
בארבע השנים האחרונות אדוה חיה עם הגיטריסט הספרדי המוכר Manuel Cazas על הקו בין סביליה לתל אביב. הם הכירו בבר בשדרת אלמדה שבסביליה ולא האמינו שמאותו ערב יישארו ביחד, יתחתנו והיום מצפים לילדם הראשון.
הם התאהבו ברגע אחד ומאז מנואל מלווה את אדוה בחיים האישיים ועל הבמה כמנהל מוסיקאלי וגיטריסט של המופעים שלה.
2 צפייה בגלריה
ירמיהו במופע "מרחב פוטנציאלי"
ירמיהו במופע "מרחב פוטנציאלי"
ירמיהו במופע "מרחב פוטנציאלי"
(צילום: אלברטו רומן)
"את 'מרחב פוטנציאלי' מנואל ואני יצרנו והלחנו ביחד, בשעות רבות של חיפוש מוסיקלי בבית בסטודיו ובכל פינה בה הינו ביחד", מספרת ירמיהו.
"האמנות שלנו מאפשרת לנו גם להתפרנס, גם לטייל ברחבי ספרד ובעולם כולו. בזכות העובדה שאנחנו נשואים הנחיות הקורונה מאפשרות לנו להופיע ביחד בישראל בעוד שאמנים מחו"ל לא יכולים להגיע להופעות בארץ בקלות".
את סיבוב ההופעות הזה אדוה תבצע כשהיא בחודש החמישי להריונה הראשון והוא מסמל עבורה סיום של תקופה והתחלה של חיים חדשים. ההריון נותן לה כוח ורגישות מיוחדת כשהיא רוקדת והופך את מסע ההופעות הזה למיוחד ומרגש במיוחד.
לרקדניות שהצטרפו לאדוה בפרויקט יש מקום מיוחד וגדול בחייה. הארבע הפכו כבר לפני שנים להרבה מעבר לקולגות לעבודה. הן חברות נפש, וכולן גרו בסביליה במהלך 15 השנים האחרונות. בהיותן בארץ זרה הפכו הארבע למשפחה והיו תקופות גרו ביחד באותו הבית, רקדו ביחד על במות או למדו ביחד באותם שיעורים. כעת, ארבעתן מתאחדות על במה אחת בישראל.
במוקד המופע Espacio Potencial (מרחב פוטנציאלי) ניצבים מרכיבי היסוד של הפלמנקו: שירה, גיטרה, קצב וריקוד בשילוב שמלת שובל ורודה זוהרת באורך שבעה מטר, בעיצוב ייחודי של יעלה לוגסי.
המפגש בין המסורת של הפלמנקו לאמנות עכשווית הופך את המופע ל'מרחב פוטנציאלי' שמחבר בין מצבים ודימויים מנוגדים - סטטי ותנועתי, אינטימי וציבורי, עוצמה ושחרור, יחיד ורבים, במה וחיים, מבצע וצופה - כדי לממש דיאלוג ביניהם.
הופעה תתקיים באולם כברי מטה אשר 23/7 בשעה 21:00. לרכישת כרטיסים