תומכים הרפורמה הרסו ביום ראשון את "מבצר הדמוקרטיה", בצומת כברי שנבנה בשבת האחרונה בידי מתנגדי ההפיכה המשפטית. בכוונתם המתנדבים שבנו את המבצר לבנותו מחדש בשבת הקרובה, לקראת ההפגנה המתוכננת במקום, כמו מידי שבוע מאז תחילת ההפיכה.
3 צפייה בגלריה
מבצר הדמוקרטיה, לפני
מבצר הדמוקרטיה, לפני
מבצר הדמוקרטיה, לפני
(צילום: אמיר ירחי)
לפני שנבנה, בנוכחות של כאלף מפגינים, הוסר בשבת הלוט מעל שלט צומת כברי, שמעתה שמו "צומת כברי מבצר הדמוקרטיה". את הלוט הסיר ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, שהוא אחד מראשי הרשויות הבולטים ביותר בתמיכתם במחאה הציבורית נגד ההפיכה המשפטית.

3 צפייה בגלריה
אמיר דוידוביץ' מסיר את הלוט
אמיר דוידוביץ' מסיר את הלוט
דוידוביץ מסיר את הלוט
(צילום: אמיר ירחי)

מתנגדי ההפיכה מהגליל המערבי הפכו את צומת כברי למקום המפגש הקבוע, בכל מוצ"ש, שם הם מפגינים נגד תוכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפטית. לקראת ההפגנה השבועית, במוצ"ש לשעבר, הגיעו לצומת עשרים גברים ונשים מתנדבים שהקימו במקום מצבר אמיתי מעץ, לאחר עבודה של כמה שעות, "מבצר הדמוקרטיה שמו". על המבצר נתלו כרזות המחאה כמו "חופשי בארצנו" ו"תתנגדו" ובנוסף נתלה שלט ייחודי, "כי מצפון תפתח התקווה".
את המבצר בנו כשלושים חברה/ צעירים שבאו עם כלי עבודה ואספו משטחי על מישובים בסביבה. למרות החום הכבד תוך 5 שעות המבצר עמד על תילו.
ברגע שהמתנדבים סיימו להקים את המבצר, החלו מכוניות לעצור לידו ואנשים הצטלמו על רקע המבצר. יצוין כי במספר יישובים בארץ, כמו בהרצליה, הוקמו מבצרי דמוקרטיה, שבהם מרכזים את פעילות המחאה לצד פעילויות קהילתיות שמטרתן לחזק את המחאה.

קראו גם:

בשעות הערב התקיימה ליד המבצר ההפגנה השבועית, בנוכחות כאלף מפגינים, בה השתתפה גם ח"כ טטיאנה מזרסקי (יש עתיד). משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר שנשא דברים ואמר: "האנשים שראיתי גם בצומת בני 90 פלוס מרגשים אותי, אנשים שבנו את המדינה הזו והם אלה שגורמים לי לרצות להיאבק למען ישראל דמוקרטית".
בהמשך חנך כאמור ראש המועצה דוידוביץ את שלט הצומת "צומת כברי - מבצר הדמוקרטיה".

3 צפייה בגלריה
המבצר אחרי שנהרס על ידי אלמונים
המבצר אחרי שנהרס על ידי אלמונים
המבצר אחרי שנהרס על ידי אלמונים
(צילום: עמית ברונר)

ביום ראשון גילו אנשי המחאה כי המבצר נהרס, כנראה בידי תומכי הרפורמה. כיוון שלא מדובר במבנה קבע, גם לא הוגשה תלונה במשטרה. ההרס ארע כניראה סמוך לחצות של שבת על ידי אדם שנצפה משליך את דגלי הלאום ומפרק את המבנה.
אחד ממובילי המחאה בגליל המערבי, אמיר ירחי: "אחרי 33 שבועות של הפגנות החלטנו לקרוא לצומת כברי "מבצר הדמוקרטיה". אני גאה לעמוד בכל שבוע בתוך מאות אנשים - השבוע היו מעל 900! - שנחושים להגן על הדמוקרטיה שלנו במדינה שאנחנו כל כך אוהבים. השבוע הקמנו מבצר שעמד בצומת בזמן ההפגנה, עטור בדגלי ישראל.
"לצערי, בחשכת הלילה הגיחו בריונים תומכי ההפיכה המשפטית והחריבו את המבצר. זו דוגמה מצוינת למאבק שאנחנו מנהלים - מלחמה בין טוב ורע, בין חושך לאור. עברנו בצומת כברי נסיונות דריסה, ריסוס בתרסיסי גז ממכוניות, אינספור דחיפות, קללות, יריקות ואיומי אלימות מהצד השני. הגיע הזמן שכל אחד יחליט באיזה צד הוא רוצה שההיסטוריה תזכור אותו. אנחנו נהיה שם גם בשבת הבאה, חזקים יותר ונחושים יותר".